نیاز اساسی جامعه امروز، حضور روحانیت قوی و بابصیرت است
کد خبر: 3582879
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

نیاز اساسی جامعه امروز، حضور روحانیت قوی و بابصیرت است

گروه معارف: امام جمعه شیروان با اشاره به جنگ نرم دشمنان و استفاده از تکنولوژی در راستای اقدامات ضد فرهنگی، نیاز اساسی جامعه را حضور روحانیت با بصیرت جهت مقابله با توطئه‌های دشمنان عنوان کرد.

حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از خراسان‌شمالی، تصریح کرد: امروز کشور در یک عرصه نابرابر جنگ فرهنگی در مقابل غربی‌ها قرار گرفته و ضرورت اقتضا می‌کند که در این جبهه کشور را مسلح کرده و خود را از قدرت و قوه فرهنگی بالایی برخوردار سازیم.
وی ادامه داد: در این راستا یکی از روش‌ها و ابزارهای کارآمد در برابر هجمه‌های دشمن، تقویت باورهای دینی است که این امر با گسترش حوزه‌های علمیه و ورود روحانیت به عرصه جامعه میسر می‌شود.
حجت الاسلام کوثری خاطرنشان کرد: دشمن در مقابل دو دشمن درونی و بیرونی قرار گرفته که راه مقابله با دشمنان بیرونی، تجهیز ساز و برگ نظامی کشور و راه مقابله با دشمن درونی، تقویت باورهای دینی است.
وی با بیان اینکه دشمن درونی با شبهه افکنی و وسوسه‌های شیطانی قصد تزلزل اعتقادات را دارد، اظهار کرد: روحانیت از آغاز تا کنون پرچمدار مقابله با این دشمن درونی بوده و امروز با توجه به گسترش نیازهای فرهنگی و هجمه بیشمار دشمنان لازم است تمامی سنگرها از افسران جنگ نرم پر شود.
امام جمعه شیروان با اشاره به سخن امام راحل(ره) مبنی بر اینکه مساجد سنگر است، اضافه کرد: حداقل کار روحانیت و ائمه جمعه، پر کردن این سنگرها است.
حجت الاسلام کوثری یادآور شد: البته متاسفانه امروز بسیاری از این سنگرها خالی مانده و بسیاری از مساجد به ویژه در روستاها با کمبود روحانی مواجه شده که لازم است خانواده‌ها با درک این واقعیت، فرزندان با استعداد خود را جهت تحصیل به حوزه‌های علمیه راهی کنند.
captcha