افتتاح دومین مدرسه اتباع خارجی در فارس/ تفاوتی میان دانش‌آموزان ایرانی و خارجی نیست
کد خبر: 3583018
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰

افتتاح دومین مدرسه اتباع خارجی در فارس/ تفاوتی میان دانش‌آموزان ایرانی و خارجی نیست

گروه اجتماعی: طی مراسمی دومین مدرسه ویژه دانش‌آموزان اتباع خارجی استان فارس در شیراز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، طی مراسمی، دومین مدرسه ویژه دانش‌آموزان اتباع خارجی استان فارس با همكاری كمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، امروز، 21 اسفندماه در شیراز افتتاح شد.

حمیدرضا آذری، مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس در این مراسم گفت: بهترین خدمت به یک انسان تعلیم و تربیت خوب و مناسب است، چرا که تعلیم و تربیت سرنوشت انسان‌ها را تغییر می‌دهد.
وی گفت: خانواده و مدرسه دو نهادی است که بیشترین تاثیر را در تربیت، اجتماعی شدن و فرهنگ‌پذیری افراد دارند و با كارکرد مناسب این نهادها، جامعه از شهروندان خوب و با فرهنگی برخوردار خواهد شد.

آذری با بیان اینكه تلاش و هزینه برای ارتقای سطح آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان اتباع بیگانه خصوصاً شهروندان افغان ساكن در شیراز، بازخورد مستقیمی در جامعه دارد، گفت: بهترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، مجهز کردن انسان‌ها به دانش همراه با مهارت است، چرا که در این صورت افراد می‌توانند نقش خود را در جامعه ایفا كرده و مسئولیتی را بر عهده بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس احتمال آسیب‌پذیری افراد فاقد دانش و مهارت را بیش از سایر اعضای جامعه دانست و گفت: در این آموزشگاه با کمک به دانش‌آموزان اتباع خارجی برای کسب دانش و مهارت، زمینه نقش پذیری آن‌ها را فراهم می‌كنیم.

وی با تصریح اینكه آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت تفاوتی بین دانش‌آموزان ایرانی و اتباع خارجی قائل نبوده و نیست، گفت: باید هرآنچه از امکانات آموزشی، بهداشتی و دیگر نیازها وجود دارد به اتباع خارجی نیز ارائه شود .

آذری ابراز امیدواری كرد كه در آینده شاهد احداث مدارس دیگری در استان فارس و با همكاری كمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد باشیم.

captcha