برپایی «هفت سین قرآنی» با موضوع آموزه‌های شهروندی در مدارس
کد خبر: 3583133
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

برپایی «هفت سین قرآنی» با موضوع آموزه‌های شهروندی در مدارس

گروه فعالیت‌های قرآنی: مجری طرح قرآنی بینات 2 منطقه 10 تهران گفت: سفره هفت سین قرآنی امسال در مدارس تحت پوشش طرح بینات 2 با آموزه‌های شهروندی عجین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ محمدمهدی خواجه محمودآباد،‌ مجری طرح قرآنی بینات 2 منطقه 10 تهران با اشاره به نزدیک شدن به ایام عید سعید نوروز و آغاز فصل بهار، از اجرای برنامه هفت سین قرآنی در سطح مدارس تحت پوشش طرح بینات 2 خبر داد.
مجری طرح قرآنی بینات 2 منطقه 10 تهران با اشاره به آیه «الَّذِی جَعَلَ لَكُمُ الأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاء بِنَاء وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلاَ تَجْعَلُواْ لِلّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ؛ همان [خدایى] كه زمین را براى شما فرشى [گسترده] و آسمان را بنایى (افراشته) قرار داد و از آسمان آبى فرود آورد و بدان از میوه‌‏ها رزقى براى شما بیرون آورد پس براى خدا همتایانى قرار ندهید در حالى كه خود مى‏‌دانید» (بقره آیه ۲۲) اظهار کرد: امسال سفره هفت سین قرآنی با استفاده از مضامین آموزه‌های شهروندی در سطح مدارس چیده خواهد شد.
برپایی «هفت سین قرآنی» با موضوع آموزه‌های شهروندی در مدارس
خواجه محمودآباد با بیان اینکه هفت سین قرآنی شامل هفت سلام قرآنی سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار، سلام قولا من رب رحیم، سلام علی نوح فی العالمین، سلام علی ابراهیم، سلام علی موسی و هارون، سلام علی آل یاسین و سلام هی حتی مطلع الفجر می‌شود، اظهار کرد: سفره هفت سین شاخص امسال در مدرسه مردانی آذر 18 منطقه 10 چیده خواهد شد و تمامی قرآن‌آموزان تحت پوشش نیز در چیدن آن کمک خواهند کرد.
مجری طرح قرآنی بینات 2 منطقه 10 تهران با اشاره به آموزش آموزه‌های شهروندی در این برنامه قرآنی نیز تصریح کرد:‌ قرآن‌آموزان ضمن چیدمان این این هفت سین قرآنی، از سوی مربیان خود آموزه‌های شهروندی را نیز فرا خواهند گرفت به ویژه آموزه‌هایی که بیشتر مربوط به رعایت نکات شهروندی در ایام عید سعید نوروز است.
برپایی «هفت سین قرآنی» با موضوع آموزه‌های شهروندی در مدارس
وی در ادامه با بیان اینکه از آغاز اجرای طرح بینات 2 موضوع مهم آموزه‌های شهروندی نیز در قالب این طرح قرآنی در حال اجراست، افزود: طی اجرای طرح بینات 2 هر هفته یکی موضوع شهروندی در دستور کار مربیان طرح قرار دارد که همراه با آموزه‌های قرآنی به قرآن‌آموزان ارائه می‌شود و تا پایان سال تحصیلی نیز ادامه خواهد داشت.
مجری طرح قرآنی بینات 2 منطقه 10 تهران با بیان مثالی در زمینه آموزش آموزه‌های شهروندی به قرآن آموزان در قالب طرح بینات 2 تصریح کرد: برای مثال یکی از موضوعات و آموزه‌های شهروندی که در اختیار قرآن‌آموزان قرار می‌گیرد، استفاده بهینه از مواد بازیافتی است که در این زمینه از سوی مربیان به ایشان آموزش داده شد که  برای مثال از قوطی شیر مصرفی خود در مدارس برای رویاندن سبزه عید استفاده کنند.
خواجه محمودآباد در ادامه با تأکید دوباره بر اینکه منطقه ۱۰ تهران منطقه آموزش گیرنده و آموزش دهنده در زمینه ارائه آموزه‌های قرآنی همراه با مضامین شهروندی است، تصریح کرد: با اجرای طرح آموزش آموزه‌های شهروندی از لسان قرآن کریم در بین دانش‌آموزان سطح منطقه ۱۰ و با نهادینه کردن این آموزه‌ها در اذهان قرآن‌آموزان، می‌توان گفت که این قرآن‌آموزان سفیران قرآنی هستند که در آینده نیز این آموزه‌های قرآنی و شهروندی را به نسل‌های بعدی منتقل خواهند کرد.
مجری طرح قرآنی بینات 2 منطقه 10 تهران ادامه داد: امیدواریم تا پایان اجرای طرح بینات 2 در سطح مدارس تحت پوشش این طرح قرآنی که هر هفته با یکی از مضامین شهروندی و نیز آموزه‌های قرآنی همراه است، بتوانیم قرآن‌آموزان تحت پوشش را به سمت و سوی سبک زندگی قرآنی و اسلامی که مد نظر مقام معظم رهبری نیز است، سوق دهیم چراکه این آموزه‌ها در ذهن قرآن‌آموزان نهادینه خواهد شد.
خواجه محمودآباد در ادامه با بیان اینکه قرآن‌آموزان در این سنین یعنی سنین دانش‌آموزانی بسیار مستعدتر برای یاگیری هستند، اظهار کرد: قرآن‌آموزان تحت پوشش با فراگیری این آموزه‌ها و بکارگیری آن در زندگی خود به مرور زندگی خود را با آموزه‌های قرآنی تطبیق می‌دهند و این امر باعث می‌شود که در آینده نیز این آموزه‌ها را در اختیار دیگران و خانواده خویش نیز قرار دهند.
برپایی «هفت سین قرآنی» با موضوع آموزه‌های شهروندی در مدارس
مجری طرح قرآنی بینات 2 منطقه 10 تهران در ادامه با اشاره به همکاری بسیار خوب شهرداری منطقه 10 و اداره آموزش و پرورش منطقه 10 در زمینه اجرای طرح بینات 2 در سطح مدارس منطقه، تصریح کرد: مربیان طرح بینات 2 از زمان آغاز اجرای طرح تاکنون توانسته‌اند بسیاری از مطالب قرآنی را همراه با آموزه‌های شهروندی به قرآن آموزان ارائه دهند که این روند نیز همچنان ادامه خواهد داشت.
خواجه محمودآباد در ادامه از مسئولان خانه قرآن دارالتقوی نیز که اجرای این طرح قرآنی را برعهده دارند، تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد تا اجرای این طرح قرآنی که هم‌اکنون برای سال پنجم در سطح منطقه اجرا می‌شود، همچنان و طی سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد تا گامی هر چند کوچک در راه قرآن کریم برداشته باشیم.
مجری طرح قرآنی بینات 2 منطقه 10 تهران پایان از تمامی مجریان و مربیان طرح بینات 2 که بدون هیچ چشم‌داشتی از ابتدای آغاز اجرای طرح تاکنون زحمات فراوانی را برای آموزش قرآن‌آموزان تحت پوشش داشته‌اند، تقدیر و تشکر کرد.
یادآور می‌شود، طرح قرآنی بینات ۲ برای پنجمین سال متوالی براساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش حفاظ و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و در ادامه طرح‌های نورُ علی نور ۱، ۲ و ۳ و بینات ۱ در سطح منطقه ۱۰ تهران (۱۲ مدرسه ابتدایی) اجرا می‌شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۹:۱۳
0
0
برگزاری این طرح باعث آشنایی با مسائل و موضوعات قرآنی می‌شود
captcha