نقاشی «ضامن آهو»؛ اثر نفیس نگارگر برجسته ایرانی در موزه آستان قدس
کد خبر: 3583591
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸

نقاشی «ضامن آهو»؛ اثر نفیس نگارگر برجسته ایرانی در موزه آستان قدس

گروه فرهنگی: نقاشی «ضامن آهو» از آثار هنری به سبک نگارگری است که هم‌اکنون در موزه آستان قدس رضوی، گنجینه هنرهای تجسمی، نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، عشق به امام رضا(ع) همیشه در دل همه قهرمانان، نخبه‌ها، بزرگان، همه مردم و به ویژه هنرمندان ریشه داشته و شاید این یکی از بزرگ‌ترین افتخارات یک هنرمند باشد که بتواند با اهدای اثرش به موزه حرم مطهر امام رضا(ع)، اوج ارادت خود به امام زیبایی‌ها را اینگونه نشان دهد.
نقاشی «ضامن آهو»، اثر رضا بدرالسماء، نگارگر برجسته ایرانی، در سال 1384 خلق شده است. این اثر هم‌اکنون در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود. 
نقاشی «ضامن آهو»، در ابعاد 50 در 36 به سبک نگارگری و تکنیک «اکریلیک» روی مقوای بدون اسید خلق شده است. «به کعبه ولادت، به مسجد شهادت»، «میعادگاه عاشقان» و «کشتی نجات» از دیگر آثار بدرالسماء، خالق ضامن آهو است، که این هنرمند به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرده است.
یادآور می‌شود، رضا بدرالسماء، نگارگر برجسته ایرانی است که سال 1328 در اصفهان متولد شده و نزدیک 50 سال است که به آفرینش آثار هنری فاخر مشغول است، نمایشگاه‌های متعددی را در داخل و خارج از کشور داشته، وی در سال 1387 موفق به دریافت درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و تاکنون آثار متعددی را به موزه امام رضا(ع) و موزه هدایای رهبر معظم انقلاب در آستان قدس رضوی هدیه کرده است.
captcha