30 هزار بسیجی ایام نوروز را در اردوهای جهادی سپری می‌کنند
کد خبر: 3583750
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
سردار غلامی:

30 هزار بسیجی ایام نوروز را در اردوهای جهادی سپری می‌کنند

گروه جامعه: رئيس سازمان بسيج سازندگی از حضور 30 هزار بسیجی طی ایام نوروز در اردوهای جهادی به منظور ارائه خدمات به ساکنان مناطق محروم خبر داد.

نعمان غلامی، رئيس سازمان بسيج سازندگی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تبیین اقدامات این سازمان در سال جاری پرداخت و گفت: بيش از 900 هزار نفر به اردوهای جهادی و طرح هجرت اعزام شدند و احداث و مرمت بيش از پنج هزار پروژه محروميت زدايی صورت گرفت.
وی به اعزام بيش از پنج هزار تيم‌ درمانی و آموزشی به روستاها و مناطق محروم اشاره و عنوان کرد: ۴۷ بيمارستان صحرايی و ثابت در نقاط مختلف و مرزی مستقر شد. همچنین طرح سوادآموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اقتصاد مقاومتی نیز اجرایی شد. عملیات واكسيناسيون ۱۴ ميليون قطعه طيور در ۱۳استان كشور نیز انجام و بيش از ۳۶ هزار واحد كوچك توليدی ایجاد شد.
رئيس سازمان بسيج سازندگی به موضوع اردوهای جهادی اشاره کرد و با بیان اینکه 30 هزار بسيجی در ايام نوروز به مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی اعزام می‌شوند، گفت: در هدف‌گذاری سال 95 برنامه‌ريزی شد كه در حدود يك ميليون و 200 هزار نفر از مردم علاقه‌مند به حوزه خدمت‌رسانی در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام شوند كه حضور بيش از 900 هزار نفر در 9 ماهه اول سال محقق شد. از این تعداد 25 درصد نيروهای اعزامی از بانوان و 75 درصد از آقایان بودند.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمت‌رسانی مجموعه بسيج پنج هزار و 18 طرح عمرانی كوچك و متوسط اجرا كرده است اظهار کرد: بيش از پنج هزار و 360 تيم پزشكی به نقاط مختلف كشور اعزام و بيش از 12 ميليون خدمت توسط تيم‌های پزشكی انجام شد.

وی به استقرار 50 بيمارستان صحرايی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: بسيج سازندگی در سال 96 در اجرای طرح‌های بيابان زدايی آبخيزداری و حل بحران ريزگردها به صورت جدی ورود پیدا می‌کند. همچنین ايجاد صندوق‌های قرض ‌الحسنه در پايگاه‌های بسيج و ايجاد 100 هزار شغل از ديگر اقدامات سازمان در سال 96 است.

غلامی با اشاره به ايجاد بازارهای فروش و فروشگاه‌های محصولات توليدی اظهار کرد: از سال گذشته در بحث كمك فروش محصولات توليدی در هر شهرستان برگزاری دو سری نمايشگاه اقتصاد مقاومتی را در برنامه‌های خود داشتيم ولی در سال آينده به دنبال تشكيل نمايشگاه دائمی هستيم، همچنین در فضای مجازی نيز اقدام به راه‌اندازی سايت جمعه بازار كرده‌ايم.


captcha