همایش مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن؛ کیفیت بالا در اجرا
کد خبر: 3583994
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
بحرالعلوم بیان کرد:

همایش مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن؛ کیفیت بالا در اجرا

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در کشور پژوهش‌های قرآنی چندان مورد توجه قرار نگرفته است، در مورد همایش مطالعات میان‌رشته‌ای گفت: این همایش به لحاظ اجرایی مطلوب، اما به لحاظ محتوایی در ابتدای راه قرار دارد.

محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد همایش مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن که طی هفته گذشته به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان برگزار شد، گفت:‌ تا پیش از این در حوزه فعالیت‌‌های قرآنی بیشترین توجه به فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی و در ادامه آموزشی شده بود.
وی افزود: بحث پژوهشی در عرصه فعالیت‌های قرآنی در مرحله سوم از توجه قرار داشت و برگزاری این همایش، عاملی شد تا توجه به این بخش کمی بیشتر شود.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در مورد ضرورت برگزاری چنین همایش‌هایی اظهار کرد: با توجه به همین عقب بودن از دو بخش دیگر، ضرورت برگزاری چنین همایش‌هایی محرز می‌شود و لازم است تا توجه‌های ویژه‌تری به این همایش صورت بگیرد.
بحرالعلوم با تأکید بر اینکه فعالیت‌های پژوهشی به عنوان زیربنای دیگر فعالیت‌‌ها بوده و باید نگاه ویژه‌تری به آن صورت بگیرد، اذعان کرد: لذا با وجود اینکه آن کیفیتی که دوست داریم در محتوای این نوع برنامه‌ها در حد بالایی نیست، باید از یک جایی فعالیت را شروع کرد تا این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه در مورد کیفیت برگزاری این همایش، بیان کرد: البته در بحث بین‌المللی باید در ادوار آینده توجه بیشتری صورت گیرد و ارتقاء لازم در مقالات خارجی صورت بگیرد، به اعتقاد من مقالات بسیار باکیفیت‌تری از مقالات خارجی در داخل کشور وجود دارد که می‌توانستند در این همایش حضور یابند.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت همچنین با تأکید بر اینکه در زمان ارائه مقالات موفق به شنیدن همه آنها نشده است، خاطرنشان کرد: در زمان ارائه یکی از مقالات خارجی در همایش حضور داشتم که به اعتقاد من مقاله چندان سطح بالایی نبود و همانطور که گفتم مقالات مشابه بسیار سطح بالاتری در داخل کشور در آن زمینه وجود داشت.
بحرالعلوم در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود در مورد مقالات مطرح شده در زمینه قرآن و سلامت و علوم پزشکی نیز گفت: در این زمینه در داخل کشور بالاتر از برخی کشورها هستیم و مقالات داخلی در این زمینه کیفی‌تر بودند. در واقع این همایش نشان‌دهنده وضعیت موجود کشور است که کار درجه یکی در کشور در این زمینه وجود ندارد و در این زمینه باید بسیار بیشتر توجه شود.
وی در بخش پایانی صحبت‌های خود در مورد اهتمام جهاد دانشگاهی و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور به برگزاری این همایش، گفت: برگزارکنندگان همایش زحمات بسیار زیادی را متقبل شدند و اگر نظر نهایی خودم در مورد این همایش را بگویم باید گفت که همایش به لحاظ اجرایی خوب بود، اما به لحاظ محتوایی نباید از این سطح راضی باشیم.
captcha