فراگیر شدن طب اسلامی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد
کد خبر: 3584015
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
یک کارشناس طب سنتی:

فراگیر شدن طب اسلامی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

گروه اجتماعی: یک کارشناس طب سنتی گفت: خوشبختانه در سال‌های اخبر طب سنتی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، اما اگر ما بخواهیم این علم ارزشمند فراگیرتر شود، باید در خانواده‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و ... فرهنگ‌سازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمدعلی اقدسی، یک کارشناس طب سنتی ابراز کرد: در نمایشگاه «مهر درخشان 2» غرفه طب سنتی با هدف مشاوره رایگان به مخاطبان و همچنین ایجاد فرهنگ صحیح مصرف غذاهای سالم با شیوه تغذیه از دیدگاه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه علی بن موسی الرضا(ع) دایر شده است.
وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) بهترین راهنمایان بشر هستند، ابراز کرد: ائمه هدی(ع) علاوه بر آموزش دستورات دینی به مردم، درباره مسائل بهداشتی و درمانی و تغذیه مناسب راهکارهای مفیدی را ارائه کرده‌اند، اگر مردم به دستورات غذایی این بزرگواران عمل کنند، هیچ گاه بیمار نخواهند شد.
اقدسی، مهارت در خوردن و روی آوردن به غذاهای سالم را از مهم‌ترین عناصر سلامتی افراد دانست و افزود: متاسفانه بیشتر مردم نمی‌دانند چه غذاهایی می‌خورند. نداشتن این اطلاعات منجر به وارد آمدن خسارت‌های جبران‌ناپذیری به فرد و جامعه می‌شود.
وی بهترین مکان برای تبلیغ طب سنتی و اسلامی را بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) دانست و افزود: این آستان مقدس با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و دعوت از فعالان در عرصه طب سنتی گامی ارزشمند در توسعه و ترویج این علم برداشته است.
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بر اقتصاد مقاومتی تاکید فراوانی داشته‌اند، بیان کرد: بهره‌مندی و استفاده از طب سنتی به دلیل هزینه پایین و فراوانی منابع در کشور کمک شایانی به اقتصاد مقاومتی می‌کند.
وی با بیان اینکه طب سنتی مورد توجه کشورهای غربی قرار گرفته و از آن به بهترین شکل بهره می‌برند، افزود: مسلمان‌ها به دلیل وجود قرآن و احادیث ائمه اطهار(ع) همواره صاحب علم بودند، اما کشورهای غربی این علم را از ما یاد گرفتند و بهتر از ما مورد استفاده قرار دادند.
کارشناس طب سنتی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخبر طب سنتی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، اما اگر ما بخواهیم این علم ارزشمند فراگیرتر شود، باید در خانواده‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و ...  فرهنگ‌سازی کنیم.
یادآور می‌شود، نمایشگاه «مهر درخشان 2» تا 31 فروردین‌ماه سال 96 از ساعت 10 تا 22 در مرکز نمایشگاه‎ها و همایش‎های آستان قدس رضوی واقع در ورودی باب‌الجواد(ع) میزبان زائران علی بن موسی الرضا(ع) است.
captcha