ایران، الگویی مناسب برای آزادی‌های دینی/ بروز تفکرات نژادپرستانه؛ مایه بی‌آبرویی سران رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3584053
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
مره‌صدق در نطق میان‌دستور عنوان کرد:

ایران، الگویی مناسب برای آزادی‌های دینی/ بروز تفکرات نژادپرستانه؛ مایه بی‌آبرویی سران رژیم صهیونیستی

گروه سیاسی: نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایرانیان کلیمی سابقه تاریخی هم‌زیستی پیروان ادیان توحیدی در ایران را در حافظه تاریخی خود ثبت کرده‌اند، گفت: ملت شریف ایران با تساهل و مدارا الگوی مناسبی برای آزادی‌های دینی و تعامل شهروندان موحد بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیامک مره‌صدق، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی امروز، سه‌شنبه، 24 اسفندماه، در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به حمایت سران قوا از اقلیت‌های دینی در ایران اظهار کرد: از توجه ویژه سران سه قوه در حل برخی مسائل جوامع اقلیت تشکر می‌کنم و اعتماد کامل دارم که تمام مسائل ایرانیان موحد در چارچوب قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قابل بررسی و حل است و تمامی ایرانیان هم‌صدا با هم هرگونه دخالت خارجی در مسائل داخلی کشور را حرکتی بر ضد منافع ملی ایران می‌دانند.
وی افزود: سوءاستفاده از مفاهیمی مانند حقوق بشر بر علیه کشورهای مستقل و آزاده که تسلیم نظام سرمایه‌داری جهانی نمی‌شود را شدیداً محکوم می‌کنم.
مره‌صدق فرارسیدن سال نو را تبریک گفته و اظهار کرد: امیدوارم با پیروی از اوامر مقام معظم رهبری سال آینده گام‌هایی اساسی و محکم در مسیر اقتصاد مقاومتی توسط ملت بزرگ ایران طی شود؛ بی‌شک حل معضلات اقتصادی کشور که برخی جنبه ساختاری دارند نیاز به حرکت عظیم ملی در پیروی از دستورات مقام معظم رهبری در شاهراه اقتصاد مقاومتی دارد.
نماینده کلیمیان در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: اظهارات اخیر نخست‌وزیر نژادپرست اسرائیل برای اینجانب تعجب‌آور نیست؛ مجنون خون‌آشامی که سرتاپا در لجن‌زار جنایت فرورفته و همواره نقشی به جز مسموم کردن فضا و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه و اشغال ظالمانه زمین‌های مردم فلسطین نداشته، انتظاری به جز یاوه‌سرایی داشتن بیهوده است.
وی ادامه داد: ظالمی که با سوءاستفاده از ارزش‌های دینی در پی کشتار و اشغال است و نژادپرستی را ایدئولوژی خود می‌داند، هیچگاه نمی‌تواند سخنگوی آیینی باشد که اساسی‌ترین شعار آن این است که «همنوعت را مثل خودت دوست بدار».
مره‌صدق تصریح کرد: برزو تفکرات فاشیستی و نژادپرستانه در اندیشه‌های سران حکومت اشغالگر اسرائیل دهه‌هاست که اسباب بی‌آبرویی آنان را فراهم کرده و دیرزمانی است که یهودیان آزاده جهان انزجار خود را از رفتار و سخنان این جرثومه‌های فساد بیان می‌کنند اما متأسفانه از آنجایی که فضای رسانه‌های بین‌المللی در حاکمیت استکبار و صهیونیست جنایتکار است ندای آزادی‌خواهانه موحدان جهان معمولاً در سطح جهانی انعکاس چندانی نمی‌یابد.
وی با بیان اینکه ملت‌‌های مستقل و آزاده نظیر ملت موحد ایران در چنین شرایطی وظیفه دارند که سخنگوی تمامی حق‌طلبان جهان باشند، اظهار کرد: ایرانیان کلیمی سابقه تاریخی هم‌زیستی پیروان ادیان توحیدی در ایران را در حافظه تاریخی خود ثبت کرده‌اند و ایمان راسخ دارند که آنتی‌سمیتیسم و دیگر اشکال نژادپرستی هیچگاه در فرهنگ بالنده ملت ایران نقشی نداشته است بلکه ملت شریف ایران با تساهل و مدارا الگوی مناسبی برای آزادی‌های دینی و تعامل شهروندان موحد بوده‌اند.
نماینده کلیمیان در مجلس افزود: در طول تاریخ از زمان رهایی یهودیان از اسارت بابل توسط ایرانیان و در دوران قرون وسطی و زمانی که دادگاه‌های تفتیش عقاید بر علیه یهودیان احکام ضد انسانی را صادر می‌کردند و طی جنگ جهانی دوم و نسل‌کشی آلمان نازی، ملت شریف و موحد ایران همواره حامی یهودیان بوده است؛ از سوی دیگر ایرانیان یهودی به عنوان شهروندان این سرزمین توحیدی همواره تمام تلاش خود را در راستای پیشرفت فرهنگ و دفاع از این سرزمین به کار برده‌اند.
مره‌صدق اظهار کرد: حضور فعال ایرانیان کلیمی در جریان انقلاب مشروطه، مبارزات مردم ایران علیه رژیم ستم‌شاهی، حضور دلاورانه جوانان کلیمی در دفاع مقدس و تقدیم بیش از 15 شهید در دفاع از میهن اجدادی بخشی از تلاش‌های ایرانیان کلیمی در انجام وظیفه شهروندی است.
وی تصریح کرد: یاوه‌سرایی افرادی نژادپرست و جنایتکار نظیر نخست‌وزیر پلید حکومت اشغالگر هیچگونه اثری در اعتقاد راسخ یهودیان آزاده در مورد توانمندی‌ها و عملکرد توحیدی و پاک ملت شریف ایران نخواهد داشت.
نماینده کلیمیان در مجلس گفت: همزمان شدن یاوه‌سرایی نخست‌وزیر سفاک اسرائیل با ادعاهای شاهزادگان سعودی و برخی دیگر از به اصلاح سیاستمداران منطقه مانند اردوغان در رابطه با تمامیت ارضی ایران و هویت تاریخی ملت ایران که ملتی شریف و موحد است، نشانه‌ای بارز از اتحاد تمامی دشمنان منافع ملی ایران است.
مره‌صدق ادامه داد: ملت ایران ملتی آزاده است که در طول تاریخ هیچگاه به استیلای جباران و سفاکان تن نداده و امروز نیز با رهبری پدر معنوی موحدان عالم، مقام معظم رهبری، پرچم مبارزه با ظلم و ستم را در سرتاسر جهان به دست گرفته است.
captcha