آخرین جلسه قرآن «مسجد باب‌الحوائج» خاک سفید در سال 95 + صوت و عکس
کد خبر: 3584126
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

آخرین جلسه قرآن «مسجد باب‌الحوائج» خاک سفید در سال 95 + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه هفتگی روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم «مسجد جامع باب‌الحوائج» واقع در خاک‌ سفید، محله‌ای واقع در شمال شرق تهرانپارس بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور قرآن‌آموزان و تلاوت قاریان ممتاز برگزار شد.

رد نشود///آخرین جلسه قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه هفتگی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم «مسجد جامع باب‌الحوائج» واقع در میدان رهبر، شب گذشته، 23 اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور امام جماعت مسجد، حجت الاسلام اصلاحی، قرآن‌آموزان و تلاوت قاریان ممتاز برگزار شد.

«مجتبی اصغری»، مدرس جلسه قرآن مسجد جامع باب‌الحوائج، از آبان‌ماه سال 95 به برگزاری جلسه هفتگی روخوانی و روان‌خوانی مبادرت ورزیده و تاکنون 14 جلسه در این مسجد برگزار کرده است. برگزاری سه محفل انس با قرآن با تلاوت «محمدحسین سعیدیان»، «شهاد زمانی» و قاری نوجوان «امیرعلی یادگاری» و برگزاری مسابقات قرآنی «فجر» ویژه نوجوانان شرق تهران، از اقدامات جنبی این جلسات در این مدت، بوده است.

رد نشود///آخرین جلسه قرآن

اصغری که خود سابقه کسب رتبه های نخست استانی و کشوری در رشته «مفاهیم» قرآن کریم را داراست، ضمن تاکید بر اهمیت توجه به مفاهیم و تدبرمحوری در جلسات قرآنی، از طرح آزمایشی خود برای مطالعه کتاب‌های قرآنی در جلسات قرآن خبر داد. اصغری، ضمن امانت دادن چهار کتاب: علوم قرآنی (نوشته آیت الله هادی معرفت)، بر گستره کتاب و سنت (نوشته علامه مرتضی عسگری)، اخلاق نبوت و امامت (نوشته فیض کاشانی) و زمینه شناخت قرآن (نوشته دکترعلی شریعتی) به چهار تن از اعضای جلسه، از آنان خواست تا با مطالعه تنها یک فصل از این کتب، خلاصه‌ای از نکات جدید و بدیعی که استنباط کرده‌اند به صورت مکتوب یا شفاهی، در جلسه آتی به اعضای جلسه ارائه کنند.

در ابتدای جلسه، اعضای جلسه به تلاوت آیات درس هفته، سوره معارج، پرداختند. همچنین تلاوت محمد مرادی، علیرضا تقی‌پور، مجتبی برغمدی از نوجوانان بااستعداد جلسه، مورد تشویق مضاعف قرار گرفت. همچنین حضور و تلاوت حجت الاسلام و المسلمین اصلاحی، امام جماعت مسجد جامع باب الحوائج و بانی جلسات هفتگی، حاضران در جمع را به تحسین واداشت.

رد نشود///آخرین جلسه قرآن

«علیرضا مهدیزاده» قاری ممتاز کشورمان، نخستین مهمان جلسه بود که با تلاوتی معنامحور از سوره انعام، حاضران را به وجد آورد. اصغری، مدرس جلسه قرآن مسجد باب الحوائج، ضمن بیان سابقه رفاقت دیرین خود با علیرضا مهدیزاده در دوران دانشجویی و منافسه با او، هم فکری دوستان قرانی را موجب هم‌افزایی مجموعه‌های قرآنی دانست.

«میلاد ایزدپناهی»، دومین قاری میهمان جلسه بود که به سبک استاد شحات محمد انور، تمام سوره معارج را تلاوت کرد. اصغری ضمن بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) با این مضمون که: «سوره هود مرا پیر کرد»، به اهمیت مطالعه محتوای آیات این سوره بخصوص آیات پایانی آن، اشاره کرد. سپس «محمدرضا رجبی»، دیگر قاری میهمان جلسه، فرصت تلاوت را به فرصت مدح اهل بیت(ع) تبدیل کرد و با ذکر اشعاری در مدح امیرالمومنین علی(ع) و اجرایی فنی و معنوی، حاضران را به وجد آورد.

رد نشود///آخرین جلسه قرآن

«مسعود سیاف‌زاده» قاری ممتاز کشورمان، آخرین قاری میهمان جلسه بود که ضمن بیان خستگی صوتی ناشی از برگزاری کرسی های «نفحات القرآن» در مناطق راهیان نور با اشاره به حضور اصغری، مدرس جلسه قرآن مسجد جامع باب الحوائج در جلسات دارالقرآن نفحات، به هم دانشگاهی خود در دانشگاه شهید بهشتی، ابراز داشت که باید زودتر در این جلسه، حضور پیدا می‌کردم. سیاف‌زاده، سپس با تلاوتی معناگرا و تاثیرگذار از سوره طه و بلد، مستمعان را به تشویق و تحسین بسیار واداشت.

سخنان شهاد زمانی، مدرس و قاری ممتاز کشورمان در مورد اهمیت توجه به معنای «احسن الحال» در دعای تحویل سال، ضمن بیان معنای دقیقی از این دعا، بیان داشت: از نظر فلاسفه، احسن الحال، احسن الحال عقل است و این مهم نیز بدست نمی‌آید، مگر با پرهیز از گناهان که در فرهنگ قرآنی، مثل دُم (ذَنب) به انسان می‌چسبند و مانع از سیر تکامل و پیشرفت عقلی او می‌شوند. زمانی که به علت کسالت، از اجرای تلاوت عذرخواست، ضمن ابراز خوشنودی از حضور در جلسه شاگرد خود، دعای حسن ختام را قرائت کرد.

رد نشود///آخرین جلسه قرآن

پایان بخش برنامه، سفره اطعام بود که با حضور قاریان، برپا شد. در ادامه تلاوت مسعود سیاف‌زاده و تصاویری از این جلسه ارائه می‌شود.

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha