ایمان عاریتی انسان را به اهداف متعالی نمی‌رساند
کد خبر: 3584263
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
آیت‌الله هادوی تهرانی:

ایمان عاریتی انسان را به اهداف متعالی نمی‌رساند

گروه حوزه‌های علمیه: استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان می‌تواند به مقامی برسد که ملکوت عالم را ببیند تاکید کرد: ایمان عاریتی انسان را به اهداف متعالی نمی‌رساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی 24 اسفندماه در ادامه تفسیر سوره مومنون گفت: از آیات 89 این سوره به بعد خداوند بیان فرموده است که انسان با فطرت خود می‌داند زمین و همه آنچه در آن قرار دارد و آسمان و هستی با همه موجوداتی که دارد از خداست.

وی با بیان اینکه خدا همه این موارد را خلق کرده و در هر لحظه نیز ربوبیت آن را بر عهده دارد و عرش عظیم و سلطه بر عالم نیز در هر لحظه هستی جاری است تصریح کرد: نه تنها عالم ملک بلکه ملکوت همه چیز نیز در دست خداست.

هادوی تهرانی اظهار کرد: قرآن فرموده وقتی از کفار بپرسید که چه کسی همه این آفرینش را ایجاد کرده است می‌گویند خدا ولی باز دستورات الهی را اجرا نمی‌کنند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: قدرت ایمان واقعی انسان در میدان های عمل نمود و ظهور پیدا می‌کند و بسیاری از ما چون در میدان واقعیت و عمل نیستیم ادعای دینداری داریم.

وی افزود: می‌گوییم ای کاش ما با امام حسین(ع) بودیم ولی معلوم نیست اگر در چنین فضایی قرار می‌گرفتیم در جبهه امام بودیم زیرا غالبا ایمان ما عاریتی است.

وی تاکید کرد: چون بیش از اندازه خود را گرفتار زمین کرده‌ایم پر و بالی برای دیدن ملکوت عالم که هدف خلقت است نداریم.

captcha