ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله دارالقرآن بسیج وزارت نفت در سال 95
کد خبر: 3584273
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۴

ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله دارالقرآن بسیج وزارت نفت در سال 95

گروه فعالیت‌های قرآنی: دارالقرآن‌ الکریم بسیج وزارت نفت، طی گزارشی عملکرد سال 95 این مرکز را ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دارالقرآن‌ الکریم بسیج وزارت نفت در راستای تحقق اهداف خود، برنامه‌های قرآنی در حوزه آموزش، مسابقات و محافل، تبلیغ و ترویج را در طول سال ارائه کرده است که طی گزارشی، جزئیات این فعالیت‌ها بررسی می‌شود.
دارالقرآن بسیج وزارت نفت در حوزه آموزش، برنامه‌هایی مانند نگارش مقالات تخصصی و آموزشی جهت انتشار در مجله راه قرآن، برگزاری  کلاس آموزش قرآن‌کریم (دو جلسه در هفته)، برگزاری کلاس‌های آموزش تجوید، صوت و لحن، روخوانی، مفاهیم در پایگاه‌های زیر مجموعه را انجام داده است.
 همچنین، برگزاری کارگاه ارتقاء اذان گویی توسط دارالقرآن بسیج بهداشت و درمان صنعت نفت، برگزاری کلاس های تخصصی تواشیح و مدیحه سرایی و شروع بکار طرح پایش، آموزش و سنجش قرآنی کارکنان صنعت نفت از دیگر برنامه های این مرکز در حوزه آموزش در سال جاری بود که به انجام رسید.
یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت دارالقرآن الکریم بسیج وزارت نفت، برپایی محافل و مسابقات قرآنی است که می‌توان به برگزاری  مسابقات «احسن الحدیث» (تفسیر قرآن کریم)، اعزام گروه تواشیح «الهادی» جهت اجرا در مسابقات بین المللی به همراه گروه محمد رسول الله، برگزاری مراسم و محافل انس با قرآن و جزء خوانی در ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقات فرهنگی با رویکرد سبک زندگی به صورت پیامکی  اشاره کرد.
برگزاری محافل انس با قرآن کریم به مناسبت هفته بسیج، روز جانباز، نیمه شعبان، عید غدیر، 13 رجب و غیره، برپایی مسابقه کتابخوانی با عنوان «زندگی به سبک روح الله» در خصوص زندگی امام خمینی(ره) و  برگزاری یازدهمین دوره مسابقات مفاهیم و احکام با حضور900 نفر از  کارمندان و خانواده ایشان از دیگر بر نامه های اجرایی مرکز در حوزه مسابقات و محافل قرآنی بود.
دارالقرآن‌ الکریم بسیج وزارت نفت در حوزه تبلیغ و ترویج نیز فعالیت‌هایی را انجام داده است که می‌توان به برخی از آنان اشاره کرد.
ارسال اخبار قرآنی و ارتباط مستمر با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تهیه و توزیع مجلات «راه قرآن» میان مسئولان دارالقرآن حوزه های و پایگاه های بسیج زیر مجموعه، راه اندازی و فعالیت تبلیغی-ترویجی در فضای مجازی(تلگرام)، اعزام یک کاروان قرآنی به مسابقات بین‌المللی به تعداد 100 نفر، برگزاری همایش و نشست‌های سبک زندگی قرآنی در استانهای قم، اصفهان، خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، خراسان رضوی و خراسان شمالی از جمله این برنامه‌ها است.
دارالقرآن بسیج وزارت نفت، برنامه‌های دیگری نیز در این حوزه به انجام رساند که می‌توان به برپایی کرسی تلاوت ماهیانه در 12 استان و شهرستان از جمله تهران، اردبیل، خراسان جنوبی، قم، زاهدان، کردستان ، اراک و کرمانشاه، برگزاری نشست افشای حقوق بشر آمریکایی با طرح موضوعات آیات سوره  بقره، توبه و منافقون و ارسال روزانه یک آیه به همراه تفسیر و ترجمه در سیستم اتوماسیون اداری، تاکید کرد.
از دیگر  فعالیت‌های این مرکز در سال 95 در حوزه تبلیغ و ترویج، برگزاری مراسم سخنرانی با طرح موضوعات سبک زندگی قرآنی در ماه رمضان به صورت روزانه و قبل از ساعت کاری، حضور علاقه مندان به برنامه قرآنی 30 شب، 30 محفل در میدان امام حسین، تبلیغ، اطلاع رسانی  و اعزام تعدادی از  علاقه مندان به حضور در جشنواره تلاوت های مجلسی و همچنین حضور در نمایشگاه بین المللی  قران کریم است که  توانسته است.
 گفتنی است، درالقرآن‌ الکریم بسیج وزارت نفت برنامه‌ها و فعالیتهای قرآنی  بسیاری نیز در سال آینده در دستور کار قرار داده است که امید است بتواند به منظور ارتقاء و توانمند سازی کارکنان این وزارت خانه  گامی مؤثر بردارد.
captcha