برگزاری جشنواره «دا» برای ارج نهادن به مقام مادر در سقز
کد خبر: 3584418
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

برگزاری جشنواره «دا» برای ارج نهادن به مقام مادر در سقز

گروه فرهنگی: جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» به‌مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش و به‌منظور بزرگداشت مقام شامخ زنان در سالن شهید آبدرم سقز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به نقل از فرمانداری سقز، سعادت صالحی، مشاور امور بانوان فرمانداری سقز با تبریک روز زن با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری امور بانوان فرمانداری ویژه سقز، اداره ورزش و جوانان و شورای اسلامی و شهرداری برگزار می‌شود، اظهار کرد: اجرای مسابقه‌های فرهنگی، معرفی غذاهای محلی و اجرای موسیقی سنتی از بخش‌های این جشنواره است.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، مشارکت دادن مادران و بانوان در فعالیت‌های جمعی و شناسایی ظرفیت‌های مختلف آنان در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی است.

فرزاد خاکی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سقز نقش بانوان در ورزش را بسیار تأثیرگذار دانست و بیان کرد: بانوان، مادران فرزندان آینده این کشور هستند و سلامت جامعه بستگی به مادر سالم دارد، بنابراین اگر مادر در جامعه سالم باشد نشاط و شادابی به جامعه تزریق می‌شود.

وی افزود: دیدار با خانواده و مادران شهدا، دیدار با مدیران خانم ادارات،ب رپایی محفل انس با قرآن، جشنواره آشپزی، برگزاری مسابقات ورزشی و... از جمله برنامه‌های هفته زن در شهرستان سقز است.

یادآور می‌شود؛ در ایران روز مادر و روز زن (به طور رسمی 20 جمادی الثانی) است. از آنجا که این روز بر مبنای تقویم قمری است روز مشخصی نداشته و در طول سال در گردش است، در سالی که در آن قرار داریم روز مادر مصادف با 29 اسفندماه است.

captcha