فراهم‌سازی زیرساخت قرآنی و پرورش نیروهای نخبه؛ برنامه قرآنی رامشیر در سال 96
کد خبر: 3584500
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

فراهم‌سازی زیرساخت قرآنی و پرورش نیروهای نخبه؛ برنامه قرآنی رامشیر در سال 96

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمود حمیداوی گفت: برنامه‌های قرآنی شهرستان رامشیر در سال 96 در سه زمینه برنامه‌ریزی شده که شامل ساخت مؤسسات قرآنی، آموزش تخصصی نیروهای نخبه قرآنی و آماده‌سازی قرآن‌آموزان شهرستان برای حضور در مسابقات قرآنی اوقاف و دانش‌آموزی سال 96 است.

محمود حمیداوی، عضو جامعه قرآنی شهرستان رامشیر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به تبیین برنامه‌های قرآنی شهرستان برای سال 96 پرداخت و گفت: برنامه های قرآنی شهرستان در سال 96 در سه زمینه برنامه ریزی شده که شامل کارهای عمرانی، آموزش تخصصی نیروهای نخبه قرآنی و دیگری آماده سازی قرآن آموزان شهرستان برای حضور در مسابقات قرآنی اوقاف و دانش آموزی سال 96 است.

وی با اشاره به وقف 3 زمین برای ساخت موسسه قرآنی در شهرستان گفت: ساخت و ساز یکی از این زمین‌ها که در روستای رمیله واقع است آغاز شده است. خیری به نام منوچهر حمید ساخت مؤسسه قرآنی را در این روستا متقبل شده است. زمین‌ دیگری در رامشیر برای ساخت موسسه قرآنی در سال 95 کلنگ‌زنی شد که مقدمات ساخت و ساز در آن در حال انجام است.

این فعال قرآنی گفت: از طرح‌های ما برای ساختن مؤسسات قرآن اجرای طرح یک آجر بهشتی به منظور جذب مشارکت مردم است. این طرح بین هیئت‌های مذهبی اجرا خواهد شد و دفتر هیئت‌های مذهبی نیز در مؤسسه در نظر گرفته شده تا این مؤسسه قرآنی مجموعه مذهبی شهرستان باشد.

این معلم قرآن با اشاره به برنامه آموزش تخصصی نیروهای نخبه شهرستان گفت:کار دیگری که برای سال 96 برای آن برنامه‌ریزی خواهد شد، توانمند ساختن نیروهای قرآنی است. در این راستا دوره‌‌های تخصصی برای تابستان سال 96 به منظور ارتقاء نیروهای نخبه قرآنی در رشته قرائت، حفظ، مهدویت و ... برنامه‌ریزی شده‌اند.

حمیداوی با اشاره به توانمندی بالای نیروهای قرآنی شهرستان رامشیر و ظرفیت قابل توجه آن‌ها گفت: 30 میلیون تومان برای برگزاری این دوره‌ها و پرورش نیروهای مستعد هزینه شده است.

عضو جامعه قرآنی شهرستان رامشیر ادامه داد: زمینه سوم تلاش برای آماده سازی قرآن آموزان برای ورود به مسابقات است. قرآن‌آموزان ما در همه مسابقات قرآن سال گذشته رتبه‌های کشوری کسب کردند. در ابتدای سال 96 مسابقات اوقاف و در پایان سال جشنواره قرآنی آموزش و پرورش در رامشیر به عنوان منطقه 1 برگزار می‌شود. بنابراین در سال 96 قرآن‌آموزان زیر 18 سال و بالای 18 سال برای حضور در این مسابقات آماده می‌شوند.

captcha