میزان مشارکت مردم در انتخابات در صحنه بین‌الملل معنادار است
کد خبر: 3584527
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
سیدرضا اکرمی:

میزان مشارکت مردم در انتخابات در صحنه بین‌الملل معنادار است

گروه سیاسی: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری فراهم کردن فضای حضور حداکثری در انتخابات را مسئله مهم در آغاز سال جدید دانست و گفت: انتخابات جمهوری اسلامی ایران در سطح کشورهای جهان رصد می‌شود و میزان حضور مردم در این صحنه برای دوستان و دشمنان نظام معنادار خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره وظایف مسئولان و جریان‌های سیاسی در سال جدید که مقارن با آغاز شدن فعالیت‌های انتخاباتی به واسطه برگزاری دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است، گفت: انتخابات اردیبهشت‌ماه مسئله جدید و حادثه غیرمترقبه‌ای در کشور نیست. تاکنون بیش از 30 انتخابات در طی 38 سال پس از انقلاب اسلامی در کشور برگزار شده است و لذا هم مردم و هم مسئولان از تجربه لازم برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و عزت‌آفرین برخوردارند و می‌دانند چگونه باید به وظیفه و تکلیف خود عمل کنند.
وی ادامه داد: اما دو نکته اساسی و مهم در انتخابات وجود دارد که باید اهمیت زیادی به آن داده شود. نکته اول حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی است و مردم و جریان‌های سیاسی باید حضور فعالی در انتخابات داشته باشند. این حقی است که قانون اساسی به مردم داده و مردم در برابر این حق، تکلیفی دارند که لازم است آن را به جا آورند و در انتخابات شرکت کنند و ضروری است نسبت به حتی یک رأی حساس باشیم چه برسد به میلیون‌ها رأی.
اکرمی اظهار کرد: میزان آرا و مشارکت مردم هم بازخورد داخلی و هم انعکاس بین‌المللی دارد. در دنیا به مانند ایران این میزان انتخابات در مدت 38 سال برگزار نشده است و لذا انتخابات جمهوری اسلامی ایران نیز در سطح کشورهای جهان رصد می‌شود و میزان حضور مردم در صحنه انتخابات برای دوستان و دشمنان نظام معنادار خواهد بود.
عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: نکته دوم این است که نسبت به افرادی که نامزد انتخابات می‌شوند بر مبنای اخلاق، خرد و اندیشه و تجربه تصمیم بگیریم و این ویژگی‌ها را در نامزدها بررسی کنیم.
وی اضافه کرد: اکنون کشور ما در شرایط پرآشوب منطقه از ثبات و امنیت خوبی برخوردار است، تورم به حداقل رسیده و دنیا به خصوص پس از برجام متانت، عقلانیت و شایستگی جمهوری اسلامی را به خوبی لمس کرده است. درست است که آنها بعضا نقض عهد می‌کنند ولی ما عقلانیت به خرج داده‌ایم و نرمش قهرمانانه به کار برده‌ایم و نشان دادیم جمهوری اسلامی ایران به دنبال درگیری و تنش نیست و تنها خواهان احترام متقابل و منافع متقابل است.
اکرمی با بیان اینکه در انتخابات نیز باید به این طریق عمل کرد، گفت: پس از این که نامزدهای قطعی مشخص شدند مردم نیز براساس معیار عقل‌گرایی، خردورزی، تجربه و تعهد دست به گزینش بزنند و فردی که مناسب کار در چهار سال آینده است را انتخاب کنند.    
captcha