کمک به نیازمندان، سنت زیبای ایرانی و سفارش دین اسلام است
کد خبر: 3584556
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی:

کمک به نیازمندان، سنت زیبای ایرانی و سفارش دین اسلام است

گروه معارف: نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی با اشاره به فرا رسیدن سال نو و احسان و کمک به محرومان جامعه، گفت: کمک به نیازمندان، سنت زیبای ایرانی و سفارش دین اسلام است.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: فرزند مکتبی هستیم که امام نخست آن می‌گوید، هیچگاه با شکم سیر نمی‌خوابم در حالی که شاید مومنی در جامعه گرسنه خوابیده باشد.
وی ادامه داد: مقداری برنج، کمی روغن، لباس و غیره ولو اندک در خانواده ایتام حسنه بزرگ است و توصیه می‌شود مومنان با کمک‌های خود بهار شادی را برای نیازمندان به ارمغان آورند.
امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه البته خوشبختانه فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه ما نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: برای نمونه در هفته گذشته که هفته احسان و نیکوکاری بوده است، کمک‌های مردم بجنورد، سه برابر نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته که این موضوع نشان دهنده ارتقای حس نوع دوستی در جامعه است.
حجت الاسلام یعقوبی گفت: علاوه بر توصیه و روایات دینی، کمک به نیازمند از سنت‌های زیبای کهن ایرانی است و ایرانیان باستان به ویژه در مراسم و اعیاد ملی خود همیشه به فکر دستگیری از نیازمندان بوده‌اند.
وی تصریح کرد: فرزندان مکتبی هستیم که در آن روایات بیشماری در کمک به نیازمندان آمده که نمونه بارز آن در سیره امیرالمومنین و زندگی حضرت فاطمه(س) به وفور مشاهده شده و اسلام نام آن را انفاق گذاشته است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س)، مومنان الگوی نیکوکاری را این شخصیت برجسته اسلامی قرار دهند که لباس شب عروسی خود را در راه رضایت خداوند، به نیازمند می‌بخشد.
حجت الاسلام یعقوبی تاکید کرد: فرهنگ انفاق و نیکوکاری باید در جامعه نهادینه شده و ملت از خودبینی بپرهیزند و با دیگربینی و کمک به همنوع، به فکر دستگیری از مستمندان و نیازمندان باشند.
captcha