«محمد زنگنه»؛ خادم‌القرآنی مردم‌دار
کد خبر: 3584666
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
به بهانه چهلمین روز درگذشت مدیر سابق روابط عمومی اتحادیه؛

«محمد زنگنه»؛ خادم‌القرآنی مردم‌دار

گروه چهره‌ها: مرحوم زنگنه، مدیر سابق روابط عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، خادم‌القرآنی بااخلاق و آرام بود که پس از سال‌ها فعالیت در حوزه قرآن اسفندماه 95 بر اثر بیماری به دیار ابدی شتافت.

23 فروردین//چهلم مرحوم زنگنه/// محمد زنگنه، خادم آرام و با اخلاق اتحادیه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) 15 اسفندماه 95 بود که محمد زنگنه، مدیر سابق اتحادیه تشکل‌‌های قرآن و عترت کشور، پس از مدتها تحمل بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد. حالا بعد از گذشت 40 روز برآن شدیم تا با گوشه‌ای از خصوصیات اخلاقی وی آشنا شویم.
خادم‌القرآن مرحوم محمد زنگنه، شب مبعث رسول اکرم(ص) در نیمه دوم سال 1354 دیده به جهان گشود.
مرحوم زنگنه دوران تحصیل ابتدایی خود را با معدل ممتاز و راهنمایی در مدرسه استعدادهای درخشان علامه حلی سپری کرد. دوره دبیرستان را در مدرسه غیرانتفاعی امام خمینی(ره) گذراند و سپس دانشجوی رشته آمار در دانشگاه فردوسی مشهد شد اما مرحوم به‌دلیل علاقه فراوان به رشته الهیات، از رشته آمار انصراف داد و مقطع لیسانس خود را در رشته الهیات گرفت. آن مرحوم متقاضی شرکت در دوره‌های مجازی کارشناسی ارشد الهیات دانشگاه تهران بود که به‌دلیل بیماری نتوانست در این دوره شرکت کند.
این خادم‌القرآن شغل شریف معلمی را در پیش گرفت و از همین دوران با سمت مربیگری قرآن، فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کرد. وی حافظ 10 جزء قرآن بود و قرائت را پس از شرکت در کلاس اساتید مختلف آموخت.
مرحوم زنگنه در پنج سال اخیر کارمند اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت بود که در کارنامه کاری خود عنوان مدیر روابط عمومی اتحادیه را داشت و زحمات شایان تقدیری را در این سازمان انجام داد. وی به نمایندگی اتحادیه به دیدار خانواده شهدای قرآنی می‌رفت و  همچنین آن مرحوم در حوزه بسیج نیز فعالیت‌های قرآنی داشته است.
خادم‌القرآن را همه با عنوان مرد بااخلاق می‌شناختند و آرام و مردم‌دار بودن از خصوصیات اخلاقی مرحوم زنگنه بود. از آن مرحوم پسر سه ساله‌ای به نام علیرضا به جای مانده است.
مرحوم محمد زنگنه در سن 39 سالگی پس از تحمل یک سال بیماری سرطان پیشرفته ریه، روز 13 اسفندماه در بیمارستان مسیح دانشوری چشم از جهان فرو بست.
روحش شاد و یادش گرامی

captcha