كارگاه اسلام‌شناسی در دانشگاه اتیوپی برگزار می‌شود
کد خبر: 3584672
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

كارگاه اسلام‌شناسی در دانشگاه اتیوپی برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: رایزن فرهنگی کشورمان در اتیوپی در دیدار با رئیس دانشگاه «مکانیسوس» از آمادگی ایران برای برگزاری کارگاه اسلام‌شناسی و روابط بین ادیان در این دانشگاه خبر داد.

كارگاه اسلام‌شناسی در دانشگاه اتیوپی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی كشورمان، به منظور تبادل نظر درباره برگزاری سمینار مشترک گفت‌وگوی دینی با کلیسای پروتستان اتیوپی، با بوروک آییله، رئیس جدید دانشگاه مکانیسوس این كشور دیدار کرد.
این دیدار به منظور نهایی‌سازی برگزاری سمینار گفت‌وگوی دینی با کلیسای پروتستان اتیوپی، به عنوان مهم‌ترین مرکز علمی پروتستان‌های اتیوپی صورت گرفت و در آغاز آن رایزن فرهنگی كشورمان، گفت: رایزنی فرهنگی ایران تصمیم دارد تا سلسله نشست‌های گفت‌وگوی دینی بین اسلام و مسیحیت را برگزار كند که در صورت موفقیت، امکان برگزاری دوره‌ای این نشست‌ها در ایران و اتیوپی وجود دارد.
حیدری ادامه داد: همچنین رایزنی فرهنگی ایران آمادگی دارد تا با دعوت از یک استاد اسلام‌شناس ایرانی، کارگاه آموزشی کوتاه‌مدت اسلام‌شناسی و روابط ادیان را برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مکانیسوس طراحی و اجرا كند.
در ادامه بوروک آییله نیز از طرح موضوع گفت‌وگوهای دینی و نیز برگزاری کارگاه آموزشی در دانشگاه مکانیسوس استقبال کرد و گفت: این دانشگاه همواره گفت‌وگوهایی با کشورهای مسیحی اروپایی داشته و دارد؛ ولی طرح گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت توسط کشور ایران، بسیار افتخارآمیز است.

captcha