اخلاص؛ رمز رسیدن به فلسفه آفرینش
کد خبر: 3584794
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

اخلاص؛ رمز رسیدن به فلسفه آفرینش

گروه اجتماعی: اگر ما اخلاص داشته باشیم و در مسیر مصلحت خداوند حرکت کنیم به فلسفه آفرینش که همان لذت عبادت خداست دست پیدا می‌کنیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا جواهری، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: دعا و نیایش آغاز سال، نیایشی توحیدی و الهی است که بسیار با محتوا و روشن است، نیایشی است که بین انسان و خدا در آستانه سال هجری شمسی با آفریننده جهان و گرداننده جهان صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه این دعا و نیایش ریشه توحیدی عظیمی دارد ابراز کرد: در این نیایش توحیدی، صفات افعالی خداوند یکی پس از دیگری مطرح می‌شود، چرا که ما خداوند را به عنوان کسی که قلب‌ها و دیدگان را تغییر می‌دهد می‌شناسیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: در ادامه تحویل سال از خداوند می‌خواهیم حول حالنا الی احسن الحال  یعنی خداوندا عشق به معبود را که بهترین حالت است را به ما ارزانی ده و ما را در مسیر رشد و کمال قرار ده، زیرا انسان ممکن الخطاست و گرفتار غفلت می‌شود و هوای نفس و شهوت در رفتار و گفتار انسان تاثیر دارد و بنابراین انسان باید همیشه با موانع کوچک و بزرگ روبروست.
حجت‌الاسلام جواهری با اشاره به اینکه در لحظه تحویل سال به خدا عهد ببندیم تا در سختی‌های زندگی یار و مددکار ما باشد و نشاط عبادت و آمادگی برای خدمت به خدا را به ما عطاء کند، عنوان کرد: تهذیب نفس، خودسازی و آمادگی کامل در راه رشد و کمال و رسیدن به پرودگار که بهترین خوبی‌هاست در زندگی است و در واقع زمینه حیات طیبه را برای انسان فراهم می‌کند، عهدی است که ما هنگام تحویل سال باید ببندیم.
وی ادامه داد: پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) بهترین زندگی را در رفتار خود به ما آموزش دادند، بنابراین ما باید سبک زندگی آنها را بشناسیم و در این زمینه تلاش کنیم تا توفیقاتی را به دست آوریم.
حجت‌الاسلام جواهری با اشاره به اینکه انجام واجبات و اجتناب از محرمات و مزین کردن انسان از فضایل اخلاقی از جمله برکاتی است که عهد با خداوند در پی دارد، اظهار کرد: در موضوعات اخلاقی بهتر شدن روابط خانوادگی و اخلاق اجتماعی و سیاسی و آنچه که مورد رضایت و خشنودی خداوند است، موضوعی است که در سایه عهد با خداوند  مسیر رشد و تکامل آن را برای انسان فراهم می‌کند.
وی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) فرمودند: هر کس کارش را به درستی انجام دهد، عبادت در پیشگاه خداوند محسوب می‌شود، بنابراین خداوند بهترین مصلحت را در سال نو پیش روی بندگانش می‌گشاید و اگر ما اخلاص داشته باشیم و در مسیر  مصلحت خداوند حرکت کنیم به فلسفه آفرینش که همان لذت عبادت خداست دست پیدا می‌کنیم.
captcha