همراه با زائران رضوی در برنامه‌های قرآنی نخستین هفته سال96
کد خبر: 3584802
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

همراه با زائران رضوی در برنامه‌های قرآنی نخستین هفته سال96

گروه فعالیت‌های قرآنی‌: اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی با برنامه‌های متنوع قرآنی از زائران و مجاوران حریم قدسی امام رضا(ع) در بازه زمانی 28 اسفندماه سال 1395 الی 4 فروردین‌ماه سال 96 پذیرایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی با برنامه‌های متنوع قرآنی از زائران و مجاوران حریم قدسی امام رضا(ع) در بازه زمانی 28 اسفندماه سال 1395 الی 4 فروردین‌ماه سال 96 پذیرایی می‌کند.
بنابر این گزارش، در طول ایام این هفته هر روز نیم ساعت بعد از اقامه نماز صبح، برنامه‌های قرآنی با ترتیل‌خوانی کلام الله مجید از شنبه تا سه‌شنبه در رواق دارالحجه(ره) و چهارشنبه تا جمعه در رواق امام‌خمینی(ره) آغاز می‌شود که سیدعلی مؤمنیان و مختار دهقان، قاریان تلاوت‌کننده در این مراسم هستند.
علاوه بر این، تشکیل جلسات و کلاس‌های آموزشی قرائت و حفظ ویژه آقایان در رشته‌های قرائت، حفظ، تفسیر و حدیث در روزهای مختلف هفته و در مسجد ملاهاشم، مسجد گوهرشاد، ایوان ولی‌عصر و ضلع غربی صحن جامع رضوی از جمله دیگر این برنامه‌ها محسوب می‌شود.
علاوه بر این، برگزاری کارگاه دارالحفاظ در اتاق ۱۳۵ مسجد جامع گوهرشاد ویژه آقایان بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در طول ایام این هفته با حضور اساتیدی همچون هاشمی، جواهری، یعقوبی و سیدمرتضی سادات‌فاطمی از دیگر برنامه‌ها است.
همچنین محفل قرآنی از چهارشنبه الی جمعه این هفته قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد تا خیل عظیم زائران و مجاوران رضوی در ایام نوروز از همنشینی در جوار قرآن ناطق و صامت بهره‌مند شوند.
تلاوت روزانه یک صفحه قرآن هر روز بعد از اقامه نماز عشاء در رواق کوثر با حضور استاد سعادتی از جمله برنامه‌های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برای زائران اردوزبان در این هفته است.
یادآور می‌شود، از حدود نیمه اول اسفندماه کلیه برنامه‌های که در دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی برگزار می‌شده، به جهت انجام عملیات ساختمانی فعلا تعطیل شده است.
captcha