از اجرای تحسین‎برانگیز «سبیل الرشاد» تا سخن اساتید درباره مهجوریت هنر تلاوت قرآن
کد خبر: 3584803
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
گزارش ایکنا از آخرین جلسه قرآن امین پویا در سال 95؛

از اجرای تحسین‎برانگیز «سبیل الرشاد» تا سخن اساتید درباره مهجوریت هنر تلاوت قرآن

گروه جلسات و محافل: آخرین جلسه قرآن «امین پویا» قاری بین‌المللی، در سال 1395 ،با حضور اساتید و قاریان بین المللی و قرآن آموزان از سنین مختلف از ساعت ۲۰ ـ 12 برگزار شد. در این جلسه محمد کاظمی، سیدحسین موسوی بلده، احمد ابوالقاسمی و محمدرضا پورزرگری به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  آخرین جلسه قرآن «امین پویا» قاری بین‌المللی، در سال 1395 ،شب گذشته، 25 اسفندماه، در خیابان ولیعصر، ۱۰۰ متر بالاتر از خیابان امام خمینی(ره)، جنب خانه عکاسی پارسی، پلاک ۱۰۸۳ از ساعت ۲۰ ـ 12 برگزار شد.

رد نشود/////همدیگر را حمایت کنیم و جلسات همدیگر برویم+صوت و عکس

در ابتدا، اعضای نوجوان این جلسه به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند و امین پویا، به تحلیل تلاوت این عزیزان پرداخت. این قاری بین المللی یادی از جلسات خود در سال های قدیم کرد که از ساعت 20 آغاز می‌شد و تا 2 بامداد ادامه داشت. امین پویا ادامه داد: در آن زمان ها که کسی ماشین نداشت، پس از پایان جلسه، بچه ها سوار ماشین حاج ایرج می‌‍شدند و حاج ایرج آنها را به منازلشان که در نقاط مختلف تهران بود می‌رساند و خود نزدیک طلوع آفتاب به منزل می‌رسید.

با حضور سیدحسین موسوی بلده، امین پویا ضمن تشکر از حضور این پیشکسوت قرآنی گفت: بنده، کلاس پنجم ابتدایی در دارالتحفیظ شاگرد سیدحسین موسوی بلده بودم و افتخار می‌کنم که استادم را می‌بینم و از بزرگواری ایشان است که در جلسه ما حضور پیدا می‌کنند.

در ادامه این مراسم، گروه سبیل الرشاد به اجرای جدیدترین برنامه خود پرداختند. این گروه آیاتی از سوره مبارکه یوسف استاد مصطفی اسماعیل را جمع خوانی کردند و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند.

رد نشود/////همدیگر را حمایت کنیم و جلسات همدیگر برویم+صوت و عکس

پس از اجرای گروه سبیل الرشاد، سیدحسین موسوی بلده در کرسی تلاوت حاضر شد و  ضمن تحسین این گروه و بیان اینکه حتی از خود مصطفی اسماعیل هم بهتر خواندند، دقایقی درباره مسئله غرور صحبت کرد و توصیه کرد تا این گروه دچار غرور نشوند. وی ادامه داد که صدای قبل از بلوغ را قدر بدانند و به بهترین شکل استفاده کنند. موسوی بلده در ادامه گفت: حق این گروه این است که مسئولان پیگیری کنند و شما را در اعزام ها حمایت کنند.

موسوی بلده در ادامه یادی از جلسات استاد مروت کرد که در همین خیابان پاستور بود و گفت: در سالهای 51-50  که مرحوم استاد مروت جلسه داشتند، پس از اتمام جلسه، با استاد خدام حسینی و احمد عتیقی و سیدمحسن موسوی بلده، خیابان ولیعصر را به سمت بالا می‌آمدیم و کنار مجلس سنا، صحبت های اصلی را شروع می‌کردیم و تا ساعت 3 صبح درباره مسائل مختلف گپ می‌زدیم. سپس دقایقی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

رد نشود/////همدیگر را حمایت کنیم و جلسات همدیگر برویم+صوت و عکس

در ادامه احمد ابوالقاسمی، قاری بین المللی یادی از مرحوم امیر منصوری عزیز کرد و ثواب تلاوت ها را به روح امیر عزیز هدیه کرد. ابوالقاسمی ضمن تایید صحبت های سیدحسین موسوی بلده گفت: وقتی یک صنفی در جامعه معروف می‌شوند، مردم دنبالشان می‌روند و متاسفانه تلاوت قرآن در جامعه امروزی، این جایگاه را ندارد و موضوع تلاوت قرآن مظلوم ترین هنر در جامعه امروزی ایران است.

 ابوالقاسمی با بیان اینکه اگر زندگی اش به عقب بازگردد، باز هم همین راه را انتخاب خواهد کرد، گفت: مردم باید تشویق کنند ولی اگر تشویقی نشد، نباید ما در ادامه راهمان سست شویم. بچه های قرآنی ما باید این مسئله را بدانند و توقعشان را از مردم پایین بیاورند و به  کار خودشان ادامه دهند و منتظر این نباشند که عده ای برایشان هورا بکشند.

رد نشود/////همدیگر را حمایت کنیم و جلسات همدیگر برویم+صوت و عکس

احمد ابوالقاسمی در پایان با اشاره به حضور خود در جلسات مختلف تهران و شهرهای دیگر به صورت تصادفی تصریح کرد: در جامعه امروزی یاد بگیریم همدیگر را حمایت کنیم و جلسات همدیگر برویم. سپس آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

در ادامه محمدرضا پورزرگری، قاری بین المللی، ضمن تایید صحبت های احمد ابوالقاسمی و سیدحسین موسوی بلده گفت: حالا که در این عرصه آمدیم باید سختی هایش را تحمل کینم و مردم را به سمت قرآن جذب کینم. ما که سر سفره قرآن نشستیم بیش از دیگران باید حواسمان به رفتارمان باشد. سپس آیاتی از سوره مبارکه انسان و کوثر را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

رد نشود/////همدیگر را حمایت کنیم و جلسات همدیگر برویم+صوت و عکس

در پایان این جلسه قرآن، امین پویا، ذکر توسلی خدمت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) کرد و سلامی به آن حضرت داد. این قاری بین المللی، بیان کرد: خدا را شاکریم که این جلسه، قرآن و اهل بیت(ع) را با هم دارد. سپس، حاضران در جلسه، سرسفره اطعام قرآن و اهل بیت(ع) نشستند و پذیرایی شدند.

رد نشود/////همدیگر را حمایت کنیم و جلسات همدیگر برویم+صوت و عکس

یادآور می‌شود، جلسه قرآن امین پویا، چهارشنبه ها، از ساعت ۲۰ الی ۲۳ در خیابان ولیعصر(عج)، ۱۰۰متر بالاتر از خیابان امام خمینی(ره)، جنب خانه عکاسی پارسی، پلاک ۱۰۸۳، برگزار می‌شود.

در ادامه تلاوت های این جلسه قران ارائه می‌‎شود.

احمد ابوالقاسمی

کد
دریافت

محمد کاظمی

کد
دریافت

سبیل الرشاد

کد
دریافت


 

captcha