تبعات استفاده غلط از فضای مجازی/ آل سعود قرآن می‎خوانند ولی خبری از عمل به آن نیست
کد خبر: 3584880
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
خطیب جمعه تهران عنوان کرد:

تبعات استفاده غلط از فضای مجازی/ آل سعود قرآن می‎خوانند ولی خبری از عمل به آن نیست

گروه سیاسی: آیت الله موحدی کرمانی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ دینی در جامعه گفت: فرهنگ دینی موضوعی نیست که فراموش شود؛ استفاده غلط از فضای مجازی موجب شده اعضای خانواده از هم جدا، خانواده ها متلاشی و زندگی زناشویی متزلزل شود و آمار طلاق رو به افزایش رود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آیت الله موحدی کرمانی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز 27 اسفندماه، در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال 1395 گفت: باید یک سالی که بر ما گذشت را محاسبه کنیم و ببینیم چقدر ارتقا پیدا کردیم.
وی افزود: در شب عید به یاد ضعفا و مستضعفان بودن یکی از مهم ترین کارهاست که باید مورد توجه قرار گیرد؛ باید دل مهربان داشته باشید و همه انسان ها را دوست بدارید.
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه نقطه مقابل محبت، ظلم است، اظهار کرد:‌ وای به حال کسی که به مردم ظلم و ستم کند و وای بر حکومتی که اساسش ظلم باشد که باقی نخواهد ماند؛‌ بر همین اساس قضات باید توجه کنند که حق مظلومی در دادگاه پایمال نشود.
وی با تأکید بر اینکه دشمن شناسی یکی از محوری ترین مسائل در جامعه ماست، گفت: برجام به عنوان یک تجربه بی اعتمادی به آمریکا را ثابت کرد و نیازی به تجربه مجدد نداریم؛ آمریکا ثابت کرد که دشمن ماست.
آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: قرار بود پس از شش ماه تمام تحریم ها برداشته شود اما نه تنها برداشته نشد بلکه به بهانه های مختلف علیه ملت ایران تحریم های دیگری اضافه شد؛‌ با این حال آمریکا می خواهد با ما در مورد مسائل منطقه گفت و گو کند؛ کسی که به تعهدات و وعده هایش پایبند نیست چطور می شود با او گفت وگو کرد؟
امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی در حوزه اقدام و عمل و دغدغه مندی رهبر معظم انقلاب و مجلس خبرگان رهبری نسبت به مشکلات معیشتی مردم گفت: باید برای بیکاری خانمان سوز هرچه زودتر فکری کنید؛ در این زمینه نباید تنها به حرف اکتفا کرد و در عملکرد کاری از پیش نبریم؛ اثر سمینارها و جلسات در زمینه رفع مشکلات مردم چه بوده است؟
خطیب جمعه این هفته تهران همچنین در مورد ارتباط بین دولت و مردم اظهار کرد: ارتباط مردم باید با دولتمردان کاملاً سهل و آسان شود و نکند حائلی بین آنها باشد تا مردم نتوانند سخن و درد دلشان را به مسئولان بگویند؛ زندگی اشرافی صاحبان قدرت آنها را از مردم جددا می کند و این فاجعه است.
وی تصریح کرد: ساده زیستی را از رهبر معظم انقلاب یاد بگیریم و در زمره ساده زیستان قرار بگیریم.
آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات اخیر مقامات آمریکا و انگلیس اشاره کرد و گفت: آمریکا می خواهد همه چیز را بگیرد و هیچ چیز ندهد؛ وزیر خارجه انگلیس نیز با کارنامه سیاه حقوق بشری، خود را ارتقا دهنده حقوق بشر در جهان قلمداد می کند.
وی افزود: وزیر خارجه عربستان ایران را حامی اصلی تروریسم در جهان می نامد در حالی که کشورش در یمن سیل خون به راه انداخته و کار روزانه اش کودک کشی شده است؛ قرآن می خوانند اما متأسفانه خبری از عمل به قرآن نیست.
خطیب جمعه تهران اظهار کرد:‌ رژیم آل سعود می گوید چطور می توان با کشوری که هدفش نابودی ماست ارتباط داشت؛ اما باید به آنها گفت که خودتان هستید که با ظلم و ستم حکومت خود را نابود می کنید.
آیت الله موحدی کرمانی خطاب به مقامات آل سعود گفت: نصیحت می کنم که دست از ظلم بردارید؛ چرا که به دست مظالم خود نابود خواهید شد؛ البته این نکته منحصر به عربستان نیست و مجامع بین المللی هم با سکوت خود در برابر نسل کشی در میانمار و جنایات عربستان در یمن اعتبار خود را از دست داده اند.
وی افزود:‌ در این شرایط ما باید به اعتلای کشورمان بیندیشیم و به عناصر اقتدار کشور؛ یعنی ایمان و معرفت دینی، قدرت علمی، اقتصاد مقاوم و حفظ عزت ملی توجه کنیم؛ ایران که در دوران دیکتاتوری پهلوی ذلیل آمریکا و قدرت های سلطه گر بود، امروز به برکت توجه به همین چهار عنصر به قدرت منطقه ای تبدیل شده است.
خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث ناگوار چهارشبه آخر سال اشاره کرد و گفت: نمی دانم تا کی باید شاهد این صحنه های دلخراش باشیم و دنیا درباره ما چه قضاوتی خواهد کرد؟
وی اظهار کرد: از یک سو دنیا ما را ملتی رشید می داند که تمام توطئه های دشمنان را خنثی کرده و به پیروزی رسیده و تمام نقشه های دشمن را نقش بر آب کرده، از سوی دیگر صحنه های شنبه سوری را می بیند که با اعمال جاهلانه چشم همدیگر را کور می کنند و انسان را نابود؛ با دیدن چنین تصاویری در رشد ما شک می کند. مسئولان و نخبگان فکری کنند تا دیگر شاهد این کارهای زشت در سنوات آتی نباشیم.
وی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ دینی در جامعه گفت: فرهنگ دینی موضوعی نیست که فراموش شود؛ استفاده غلط از فضای مجازی موجب شده اعضای خانواده از یکدیگر جدا، خانواده ها متلاشی و زندگی زناشویی متزلزل شود و آمار طلاق رو به افزایش رود.
امام جمعه موقت تهران افزود: باید فضای مجازی پر از معارف دینی و اخلاقی و بصیرت شود و هشدارهای لازم را به مردم خاصه به جوانان داده شود تا از استفاده غلط که بنیان اخلاق و فضیلت را متزلزل می کند، بپرهیزند.
وی در بخش پایانی سخنان خود به انتخابات سال آتی اشاره کرد و گفت: باید در شناخت اصلح سعی بلیغ کنیم و بهترین و شایسته ترین فرد را انتخاب کنیم؛ غفلت از این امر بزرگ مجازات سختی در قیامت خواهد داشت؛‌ باید معیارهای اصلح بودن را شناخت و بر اساس آن رأی داد و دیگران را نیز روشن کرد.
بنابراین گزارش، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه تهران ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا، به شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: شناخت شخصیت حضرت فاطمه(س) بسیار پیچیده است؛ شخصیتی که پیامبر اکرم(ص) آن را تکریم می کرد و احترامی که به او می گذاشت احترام پدر به فرزند نبود، بلکه احترام فرزند به مادر بود.
وی افزود: وقتی حضرت صدیقه(س) بر پدر وارد می شد، رسول الله(ص) به استقبالش می رفت و دست دختر را می بوسید و دختر را جای خود می نشاند؛ در آیات قرآن نیز هر کجا که فضیلتی از پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) آمده، حضرت صدیقه(س) نیز آنجاست؛ در آیات تطهیر، مباهله و مودت حضور حضرت فاطمه (س) را می بینیم.
آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به روایتی از حضرت مهدی(عج) گفت: روایتی عجیبی از امام زمان(عج) نقل شده که می فرماید که من به جده ام حضرت فاطمه تأسی می کنم و این بهترین تأسی است؛‌ بر این اساس به نظر می رسد حضرت مهدی(عج) نسخه حکومت عدل خود را که می خواهد پیاده کند نسخه زندگی حضرت زهراست.
امام جمعه موقت تهران در مورد معنای اسم «زهرا» اظهار کرد: این اسم به معنای درخشان و نورافشان است و گفته می شود عبادت ایشان به قدری ارزشمند است که وقتی وارد محراب می شدند و به عبادت مشغول می شدند، محراب ایشان نورافشان می شد؛ حال چنین نمازی باید در جامعه دینی و اسلامی پیاده شود اما متأسفانه بسیاری از نمازها مشمول آیه «فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ » می شود.
وی افزود: در قرآن آیات متعددی در مورد عبادت حضرت مریم(س) آمده است اما نشنیده ایم که ایشان در عبادت به قدری ایستاده باشند که پاهایشان متورم شده باشد، اما در مورد حضرت فاطمه(س) شنیده ایم که به واسطه زیاد ایستادن در برابر خداوند پاهایشان متورم شده است.
آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: من به پدران و مادران و نخبگان و علما و ائمه جماعات توصیه می کنم لذت نماز را به مأمومین و مردم و فرزندان بچشانید تا بفهمند لذت حقیقی که مناسب مقام انسان است چیست.
خطیب جمعه تهران در مورد مهربانی، عطوفت و توجه حضرت زهرا(س) به مستضعفین نیز گفت: حضرت فاطمه(س) پیراهن نو را به سائل می دهد و با پیراهن کهنه بر شوهر وارد می شود؛ سه روز روزه گرفتند و با آب افطار کردند و قرص نانشان را به یتیم، مسکین و اسیر دادند.
وی با اشاره به فعالیت های اجتماعی حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: ایشان در جنگ احد حضور داشت و زخم های پدر را شستشو می داد؛ در شعب ابی طالب در کنار پدر بود و زمانی که حضرت علی(ع) مدیریت جنگ را بر عهده داشت، تنظیم امور خانه بر عهده ایشان بود.
آیت الله موحدی کرمانی در پایان خطبه اول با اشاره به توجه حضرت زهرا(س) به فرهنگ و رعایت حق همسایه گفت: اگر همه ما به حقوق همسایگان توجه کنیم تمام خانه ها در امنیت قرار می گیرد.

captcha