سازمان اسلامی آمریکا پیگیری اهانت به قرآن در نیومکزیکو را خواستار شد
کد خبر: 3584989
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

سازمان اسلامی آمریکا پیگیری اهانت به قرآن در نیومکزیکو را خواستار شد

گروه بین‌الملل: شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، بزرگترین سازمان حامی حقوق مسلمانان آمریکا، از مقامات ایالتی و فدرال درخواست کرد تا پرونده اهانت به نسخه‌های قرآن کریم در کتابخانه‌ای در ایالت نیومکزیکو را مورد بررسی قرار دهند.


شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی خواستار پیگیری پرونده اهانت به قرآن در نیومکزیکو شد/ ادیت شده

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Islamic News»، شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی همچنین از مقامات خواست تا انگیزه تعصبات ضداسلامی و رفتار مکرر زوجی را که با رفتن به کتابخانه شهر «سانتافه» در نیومکزیکو نسخه‌های قرآن کریم را مورد اهانت قرار می‌دادند، بررسی کند.

به گزارش مسئولان کتابخانه، ویدئوها نشان می‌دهد این زوج هر چند روز یکبار به کتابخانه رفته و کتاب‌های افراط‌گرایانه را روی میزها می‌گذاشتند و دست به تخریب قرآن‌ها می‌زدند.

ابراهیم هوپر، مدیر ارتباطات شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در واکنش به این ماجرا ضمن اعلام پیگیری این مسئله، از پیروان همه ادیان و عقاید دعوت کرد تا نسخه‌ای از قرآن کریم را دریافت کنند و خود به مطالعه این کتاب آسمانی بپردازند.

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی با راه‌اندازی پروژه «کشف قرآن» ضمن اهدای نسخه‌های رایگان قرآن کریم به علاقمندان، آن‌ها را به شناخت مستقیم این کتاب آسمانی ترغیب می‌کند.

هفته گذشته، مسجد شهر توسان در ایالت آریزونای آمریکا نیز هدف حمله قرار گرفت و نسخه‌های قرآن این مسجد پاره و تخریب شدند.

به گزارش دفتر مرکزی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در واشنگتن، افزایش بی‌‌سابقه‌ای در جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان و دیگر گروه‌های دینی آمریکا از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور  رخ داده است.

 

captcha