اجابت‌ به صلاح‌ترین و نیکوترین شکل ممکن
کد خبر: 3585021
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کلیدهای موفقیت از راه اسلام 5؛

اجابت‌ به صلاح‌ترین و نیکوترین شکل ممکن

گروه جامعه: چیزهایی که رویشان کنترل نداری را به خالق هستی بسپار او خودش به کاینات طوری دستور می‌دهد که اجابت‌ها به صلاح‌ترین و نیکوترین شکل ممکن اتفاق بیافتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، همیشه یکی از آرزوهای بشر این بوده که به موفقیت‌‌های مختلف در مسیر زندگی خود دست پیدا کند؛ اما برای دست یافتن به چنین سعادتی باید از راهش وارد شد و راهش چیزی نیست جز شناخت کلید اسرار موفقیت؛ از این رو خبرگزاری ایکنا در ایام ابتدایی سال بسته خبری را با عنوان کلید‌های موفقیت از منظر اسلام با توجه به سخنان احمد حلت، روانشناس و مدير مسئول مجله موفقيت تهیه کرده است، که در ادامه آن را دنبال خواهید کرد:

نیروی قصد و مداومت

در حکایات مذهبی قدیمی نقل است که روزی زمین دچار کمبود آب شد؛ از سوی حیوانات یک آهو و از سمت انسان‌ها پیامبری مامور شدند که به قله کوهی مقدس بروند و از خداوند طلب باران کنند. همه منتظر جواب مثبت بودند. گویند روی قله‌، خداوند به رسولش گفت که بی‌جهت منتظر نمانید چرا که فعلا خبری از باران نیست.

اما در راه برگشت‌، آهو که می‌دید حیوانات آن پایین امیدوارانه نگاهشان می‌کنند طوری رفتار می‌کرد و شادمانه بالا و پایین می‌پرید  که انگار جواب درخواست مثبت بوده است. وقتی به پایین رسیدند باران باریدن گرفت.  پیامبر از خدا پرسید:« آن بالا جواب منفی بود! چه شد که وقتی پایین رسیدیم نظر عوض شد؟» و ندا آمد که :« آن آهو تا لحظه آخر به تغییر شرایط و اجابت خواسته‌ها و دعاها امیدوار بود؛ به خاطر امیدی که به من داشت، تصمیم تغییر کرد».

به نظر شما پیام موفقیتی این حکایت برای یک انسان قرن بیست و یکمی چیست؟

خیلی ساده می‌گوید:« تو آنچه آرزو داری را واضح و شفاف مشخص کن و زیاد نگران محال بودن و راه‌های اجابتش نباش؛ چیزهایی که رویشان کنترل نداری را به خالق هستی بسپار؛ خودش به کاینات طوری دستور می‌دهد که اجابت‌ها به صلاح‌ترین و نیکوترین شکل ممکن اتفاق افتند، به زبان ساده نیروی قصد و مداومت وجود خود را هرگز کوچک نشمار»
احمد حلت
captcha