معرفی الگوی زن نه شرقی نه غربی به بانوان اندیشمند جهان
کد خبر: 3585023
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۷
اصلانی اعلام کرد:

معرفی الگوی زن نه شرقی نه غربی به بانوان اندیشمند جهان

گروه جامعه: رئیس بسیج زنان جامعه کشور ارتباط با زنان اندیشمند و فرهیخته جهان اسلام و معرفی الگوی «زن نه شرقی نه غربی» را از مهم‌ترین موضوعاتی دانست که در سال 95 با جدیت دنبال شد.

مینو اصلانی، رئیس بسیج زنان جامعه کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به اهم اقدامات این سازمان در سالی که گذشت اشاره و عنوان کرد: تولید محتواهای تأثیرگذار در حوزه عفاف و حجاب از مهم‌ترین محورهایی بود که در سال 95 در قالب برنامه‌های تلویزیونی، جلسات مشاعره، تولید نرم‌افزار و کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و ... اجرایی شد.

وی با اشاره به استقبالی که از سوی عموم مردم نسبت به برنامه‌های مرتبط با موضوع عفاف و حجاب صورت گرفته اظهار کرد: در بسیاری از شهرها شاهد حضور خودجوش مردم در مراسم راهپیمایی در حمایت از حجاب در جامعه بودیم.

اصلانی ارتباط با زنان اندیشمند و فرهیخته جهان اسلام را از دیگر موضوعاتی دانست که در سال 95 با جدیت دنبال شد و گفت: در این راستا 24 نشست بین‌المللی در زمینه معرفی الگوی «زن نه شرقی نه غربی» بر اساس پیام مقام معظم رهبری به کنگره هفت هزار زن شهید کشور برگزار شد.

وی به ادامه دار شدن طرح «چهره به چهره» اشاره و عنوان کرد: زنان فرهیخته، تحصیل کرده و مورد احترام محلات از سوی بسیج زنان شناسایی می‌شوند و در کارگاه‌های آموزشی برای اقناع سازی چهره به چهره بانوان محل حضور پیدا می‌کنند. در این کارگاه‌ها مسائل روانشناسی القای مطلب آموزش داده می‌شود. استقبال از این کارگاه‌ها بسیار گسترده و میزان تأثیرگذاری آن بر دختران جوان محلات بسیار مطلوب بوده است.  

رئیس بسیج جامعه زنان کشور در تشریح اهم برنامه‌های سال 96 عنوان کرد: تولید دو رمان تأثیرگذار را دنبال خواهیم کرد چرا که رمان از تأثیرگذاری بالایی برای جذب جوانان و القای مطلب برخوردار است.

وی با بیان اینکه توسعه یادواره‌های شهدا را در دستور کار خود قرار داده‌ایم گفت: اشتغال زایی و تولید خانگی با ارائه آموز‌ش‌های مرتبط در پهنه وسیع تری طی سال جاری ویژه بانوان پیگیری می‌شود تا زمینه‌های اشتغال سالم همراه با ایفای نقش مادری و همسری مهیا شود.

اصلانی به تولید نرم افزاز و مشارکت دختران در تولید اپلیکیشن‌هایی با نگاه ایرانی اسلامی اشاره و عنوان کرد: کارآفرینی حتی در بخش‌های کشاورزی نیز ویژه بانوان به منظور تقویت اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌شود.
captcha