موفق می‌شوید اگر کارتان را به خدا واگذار کنید
کد خبر: 3585055
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کلیدهای موفقیت از راه اسلام؛

موفق می‌شوید اگر کارتان را به خدا واگذار کنید

گروه جامعه: ‌ما راهی به جز خدا نداریم، پس برای هر کاری باید ابتدا تا انتهایش را به خدا واگذار کنیم‌، شک به دل راه ندهیم و یقین بداریم که خداوند متعال خیر مطلق است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همیشه یکی از آرزوهای بشر این بوده که به موفقیت‌‌های مختلف در مسیر زندگی خود دست پیدا کند؛ اما برای دست یافتن به چنین سعادتی باید از راهش وارد شد و راهش چیزی نیست جز شناخت کلید اسرار موفقیت؛ از این رو خبرگزاری ایکنا در ایام ابتدایی سال بسته خبری را با عنوان کلید‌های موفقیت از منظر اسلام با توجه به سخنان احمد حلت، روانشناس و مدير مسئول مجله موفقيت تهیه کرده است، که در ادامه آن را دنبال خواهید کرد:

جمله «‌واگذارش کردم به خدا» را تا به حال زیاد شنیده‌ و زیاد بکار برده‌ایم‌، اما واقعا معنای این جمله چیست؟ چگونه امر مورد نظرمان را به خدا واگذار می‌کنیم‌؟ این جمله عبارت دیگری است از توکل کردن و تکیه بر خدا داشتن، این بسیار عالی است که یک بنده به بینشی برسد که از همه مادیات عالم قطع امید کرده و فرج کارش را فقط در دست پر قدرت خدای عالم تاب ببیند.

‌ما راهی به جز خدا نداریم؛ پس باید برای هر کاری ابتدا تا انتهایش را به خدا واگذار کنیم‌، شک به دل راه ندهیم و یقین بداریم که خداوند متعال خیر مطلق است و برای هیچ بنده‌ای بد نمی‌خواهد اگر مصلحت کبریائیش اینطور اقتضا کرد و چیزی را خواست که چنان به مذاق ما خوش نیامد نباید اعتماد خود را به خدای خوبی‌ها از دست داد و به غیر او امید ببندیم.

اگر دوست دارید امورتان را به خداوند متعال واگذارید و خیرش را ببینید، به این نکته خوب توجه داشته باشید که روش خداوند متعال با روش‌های ما متفاوت است‌، او چیزی را برای ما می‌خواهد که جز خیر و خوبی نتیجه‌ای ندارد، اما گاه در مسیر رساندن ما به آن ممکن است سختی‌های زیادی باشد و این ‌برای ما خوشایند نباشد و گمان کنیم که خداوند متعال صدای ما را نشنیده و دستمان را نگرفته که در این وادی افتاده‌ایم.

هر بنده‌‏اى كه به آنچه خدا دوست دارد، روى بیاورد، خدا به آنچه او دوست دارد، روى خواهد آورد، و هركه در پناه خدا برود، خدا‌ پناهش خواهد داد. گاهی بهترین‌ها را بعد از تلخترین تجربه‌ها به تو می‌دهد تا قدر زیباترین چیزهایی را که به دست آورده‌ای بدانی، گاه بهترین انسان‌ها را بعد از سختی‌های فراوان سر راه تو قرار می‌دهد تا دوستی‌شان را قدر بدانی پس به خداوند اعتماد کنید.

احمد حلت

captcha