فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان پیرامون آیه سال 95
کد خبر: 3585161
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
علامتی تبیین کرد:

فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان پیرامون آیه سال 95

گروه جامعه: دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به تبیین اقدامات این نهاد در ارتباط با آیه 54 سوره مبارکه «مائده» که به عنوان آیه سال 95 اتحادیه انتخاب شده بود پرداخت.

حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تبیین اقدامات این نهاد در ارتباط با آیه 54 سوره «مائده» که می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ؛ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد هر كس از شما از دين خود برگردد به زودى خدا گروهى [ديگر] را مى‌‏آورد كه آنان را دوست مى‌دارد و آنان [نيز] او را دوست دارند [اينان] با مؤمنان فروتن [و] بر كافران سرفرازند در راه خدا جهاد مى‌كنند و از سرزنش هيچ ملامتگرى نمىی‌ترسند، اين فضل خداست آن را به هر كه بخواهد مى‏ دهد و خدا گشايشگر داناست» و به عنوان آیه سال 95 اتحادیه انتخاب شده بود پرداخت.

وی آنچه مد نظر اتحادیه در ارتباط با شعار سال بود را قدردانی از داشتن انقلاب اسلامی دانست و گفت: در این راستا آموزش‌های خود را ویژه دو گروه مربیان و دانش‌آموزان ارائه کردیم تا مربیان نیز در ارائه اطلاعات و انتقال آموزه‌ها به دانش‌آموزان از سبد اطلاعاتی غنی‌تری در حوزه تبیینی و تبلیغی برخوردار باشند.

علامتی به فعالیت حوزه دانش‌آموزی در ارتباط با شعار سال اشاره و عنوان کرد: دانش‌آموزان باید بدانند زندگی در جمهوری اسلامی ایران و نفس کشیدن در پرتو انقلاب اسلامی به واسطه خون شهدا است و اینان میراث داران انقلاب هستند و باید از آن پاسداری و این انقلاب را به نسل آینده تحویل دهند.

وی با بیان اینکه امروز حجت بر دانش‌آموزان به واسطه زندگی در نظام جمهوری اسلامی ایران تمام است گفت: بنابراین باید تلاش کرد دانش‌آموزان در چنین فضایی خود را با معنویت آراسته و بدان مسلح کنند، در این راستا برنامه‌های موضوعی مختلفی از جمله مدرسه انقلاب، مداد کم رنگ، مادران آسمانی و ... اجرایی می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بر ضرورت ورود دانش‌آموزان انقلابی بر عرصه‌های علمی نیز تأکید و تصریح کرد: امروز دانش‌آموزان باید جهاد علمی را پیش روی خود قرار دهند و به عنوان جبهه اصلی مقاومت در این حوزه فعال باشند. بعد از بحث معرفت و خودسازی تقویت حوزه علمی هدف اتحادیه بوده است.

وی مهارت‌آموزی را از دیگر اهداف اتحادیه در زمینه تحقق شعار سال این نهاد خواند و گفت: باید دایره تأثیرگذاری دانش‌آموز انقلابی گسترده و عمیق باشد، در این راستا به ارائه آموزش‌های مرتبط در حوزه‌های مهارتی پرداختیم.

علامتی با بیان اینکه تعداد ثبت نام کنندگان به عنوان اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی طی سال جاری افزایش داشته است گفت: امسال برای اولین بار ثبت نام از دانش‌آموزان متوسطه اول نیز صورت گرفت. این عضوگیری در 25 درصد مدارس رخ داد. برنامه‌های اجرایی برای مقطع متوسطه اول تربتیی - تشکیلاتی است و برای مقطع دوم تشکیلاتی - تربیتی است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه اتحادیه همواره تلاش کرده است تا برنامه‌های خود را صرفا محدود به دانش‌آموزان مذهبی نکند گفت: در تلاش هستیم با اجرای برنامه‌های مختلف برای عموم دانش‌آموزان دایره تأثیرگذاری خود را افزایش دهیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی مهدویخواه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۰۲ - ۱۵:۲۴
0
0
باسمه تعالی
ضمن تبریک سال نو.
دعا می کنیم بحق نوارنیت این آیه شریف خداوند متعال همه نهادهای فرهنگی را در انجام رسالت های تربیتی موفق بدارد و در سال جدید شاهد همگرایی هر چه بیشتر نهادهای فرهنگی با یکدیگر باشیم.
ان شاءالله
captcha