انتظار شهدا از ما تبعیت از ولایت فقیه است
کد خبر: 3585290
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
فرمانده سپاه قدس گیلان:

انتظار شهدا از ما تبعیت از ولایت فقیه است

گروه اجتماعی: عبدالله پور با تاکید بر اینکه باید فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه خود در زندگی قرار دهیم، گفت: شهدا از ما انتظار دارند تابع حرف های مقام معظم رهبری باشیم و از ولایت تبعیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سید محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت امروز، 29 اسفند در همایش تکریم از مادران و همسران شهدا، با بیان اینکه مادران شهدا نمونه بارز ایثار هستند و همیشه برای ما الگو خواهند بود، اظهار کرد: انسان ها بین لذت های کوتاه مدت مادی و لذت های درازمدت معنوی یکی را انتخاب می کنند و شهدا با نیت پاک خود لذت کوتاه مدت را کنار گذاشتند.

وی افزود: انسان هایی هستند که در عین دارا بودن چیزهای بزرگ از دارایی های کوچک نیز نمی گذرند ولی انسان هایی نیز هستند که با وجود داشتن چیزهای کوچک شهادت را انتخاب می کنند.

شهردار رشت انتخاب شهدا را یک انتخاب آگاهانه عنوان کرد و گفت: شهدا شناخت و بصیرت لازم به اینکه دنیا محل گذر است را در ذهن خود جاری کرده اند.

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز، عنوان کرد: شهدا از ما انتظار دارند تابع حرف های مقام معظم رهبری باشیم و از ولایت تبعیت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه خود در زندگی قرار دهیم اظهار کرد: به طور مثال مقام معظم رهبری می فرمایند «نباید کالای خارجی خریداری کنیم و از کالای داخلی استفاده کنیم».

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از ما سرگرم خودمان هستیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری خواهان این است مشکل اقتصاد و فرهنگ حل شود.

عبدالله پور شهدا را ناظر بر اعمال و رفتار ما عنوان کرد و گفت: نباید اقدامی انجام دهیم که شرمنده شهدا شویم و باید مسیر آنها را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه هرجا برای شهدا قدمی برداریم مورد حمایت شهدا قرار خواهیم گرفت متذکر شد: شهدا به ما نیاز ندارند و این ما هستیم که به شهدا نیاز داریم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه اگر در مسیر شهدا باشیم شهدا دست ما را خواهند گرفت خاطرنشان کرد: اگر به دنبال جاه و مقام باشیم و از جایگاه خود سوء استفاده کنیم سرگردان خواهیم شد و متوجه نمی شویم از کجا ضربه خوردیم.

عبدالله پور خاطرنشان کرد: صبر و استقامت مادران شهدا ستودنی است و امیدواریم با دعای خیر آنها عاقبت به خیر شویم.

سید رضا موسوی روزان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز در این مراسم، اظهار کرد: خاطرات شهید قصه نیست و واقعیت هایی است که اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه آنچه در دل مادر شهید می گذرد قابل درک نیست تصریح کرد: درک کردن فرزند و همسر شهیدی که عزیز خود را از دست داده اند بسیار سخت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با بیان اینکه هیچ کس به اندازه مادر شهید، شهید را نمی شناسد، عنوان کرد: مادر شهید یک گنجینه اسرار است و اگر بخواهیم کتابی بنویسیم نقل قولی بهتر از کلام مادران و همسران شهدا نیست.

captcha