سلفی‌های مصر: بزرگداشت روز مادر حرام است!
کد خبر: 3585307
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

سلفی‌های مصر: بزرگداشت روز مادر حرام است!

گروه بین‌الملل: «ياسر برهامی» نايب رئيس گروه موسوم به «دعوت سلفی» فتوا داد بزرگداشت روز مادر که روز بيست و يكم مارس، یکم فروردین‌ماه، در كشورهای مختلف جشن گرفته می‌شود، حرام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از العالم، ياسر برهامی گفت: می‌توان در مناسبت‌های ديگر از جمله عيد فطر و عيد قربان برای ديگران هديه خريد اما شركت در سالگرد موسوم به روز مادر جايز نيست حتی اگر اين اقدام به رنجيدن مادر فرد منتهی شود زيرا شركت در بزرگداشت چنين روزی معصيت است.
اظهارات جنجالی برهامی باعث واکنش شخصيت‌های مختلف شده است. شيخ «مظهر شاهين» امام و خطيب مسجد «عمر مُكَرَّم» قاهره در اين‌باره گفت: بزرگداشت روز زن و تعيين روز خاصی برای اين مناسبت، با جشن گرفتن و بزرگداشت عيد فطر و قربان تناقضی ندارد زيرا اصل در امور بر مباح بودن است مگر آنكه برخلاف آن چيزی باشد كه خداوند آن را حلال دانسته است.
«ياسر قوره» معاون اول رئيس حزب وفد در امور سياسی و پارلمانی، با صدور بيانيه‌ای اظهارات برهامی را محكوم و تأكيد كرد: خداوند در همه اديان، از بندگان خواسته است به والدين نيكی و از آنها قدردانی كنند؛ همچنين پيامبر (ص) بر ضرورت عنايت بندگان به مادرانشان تأكيد كرده‌اند؛ حال با وجود تأكيد خداوند و پيامبرش (ص) بر بزرگداشت مقام مادر، ياسر برهامی آنچه را خداوند حلال كرده است حرام می‌داند و باعث فتنه‌انگيزی در جامعه می‌شود.
captcha