منتظر تائید دیگران نباشید/ خانه‏‌تکانی در نظام باورها
کد خبر: 3585466
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹
کلیدهای موفقیت از راه اسلام 10؛

منتظر تائید دیگران نباشید/ خانه‏‌تکانی در نظام باورها

گروه جامعه: اگر می‌خواهید در این دنیا فرد موفقی باشید، اولین و اساسی‌ترین اقدامی که باید انجام دهید‌، یک خانه‏ تکانی اساسی در پیش فرض‌ها و نظام باورها و پاک‌سازی کامل ذهن از هر چیزی است که ارزشمندی درونی شما را به نظر و عقیده دیگران مرتبط می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همیشه یکی از آرزوهای بشر این بوده که به موفقیت‌‌های مختلف در مسیر زندگی خود دست پیدا کند؛ اما برای دست یافتن به چنین سعادتی باید از راهش وارد شد و راهش چیزی نیست جز شناخت کلید اسرار موفقیت؛ از این رو خبرگزاری ایکنا در ایام ابتدایی سال بسته خبری را با عنوان کلید‌های موفقیت از منظر اسلام با توجه به سخنان احمد حلت، روانشناس و مدير مسئول مجله موفقيت تهیه کرده است، که در ادامه آن را دنبال خواهید کرد.

انتظار تائید از دیگران نداشته باش!

هر انسانی به باورها و ارزش‎هایی خاص معتقد است؛ این باورها و ارزش‌های خاص، هویت یکتای  فرد را تشکیل می‌دهند. هویتی که هر انسانی براساس آن در این عالم جایگاه و ماموریتی ویژه برای خود قائل است و به شکلی کاملا شخصی و انحصاری با خالق هستی ارتباط می‌گیرد.
 
حال فرض کنید در این روند کاملا شخصی و انحصاری ارتباط انسان با خالقش، آدم‌های غریبه درخواست سهم کنند و بگویند که برای رای و نظر آنها هم باید حسابی جداگانه باز شود! یعنی برای اتفاقی که کاملا درونی است و تنها توسط خود فرد خلق و مدیریت و کنترل می‌شود، عواملی بیرونی که هیچ نقشی نمی‌توانند داشته باشند، متقاضی نقش آفرینی و دخالت و اظهار نظر شوند!
این چیزی است که متاسفانه رخ می‌دهد؛ یعنی خیلی از ما آدم‌ها، میزان ارزشمندی خود را وابسته به نظر و عقیده آدم‌های دیگر می‌کنیم و در تلاشیم تا برای جلب توجه بقیه، حتی قید راحتی و آسایش و پیشرفت خود را بزنیم و خویش را در شرایطی قرار دهیم که نه‌تنها دلخواه‌مان نیست بلکه برایمان آسیب‌رسان هم هست!

خالق هستی است که نظرش برایم مهم است
اگر می‌خواهید در این دنیا فرد موفقی باشید، اولین و اساسی‌ترین اقدامی که باید انجام دهید‌، یک خانه‏‌تکانی اساسی در پیش‌فرض‌ها و نظام باورها و پاکسازی کامل ذهن از هر چیزی است که ارزشمندی درونی شما را به نظر و عقیده دیگران مرتبط می‌سازد؛ به خود بگوئید که فقط خالق هستی است که نظرش برایم مهم است و من باید تنها نزد او عزیز باشم؛ بنابراین از این به بعد فقط امضای او را پای برگه ارزشمندی خود قبول دارم و نظر و امضا و رای بقیه برایم هیچ ارزش و اهمیتی نخواهد داشت؛ این کار را انجام دهید و مزه واقعی آزادی و رهایی را بچشید.
احمد حلت
captcha