نوروز؛ فرصتی مناسب برای انجام کارهای پژوهشی معوقه
کد خبر: 3585485
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
سیدرضا مودب عنوان کرد:

نوروز؛ فرصتی مناسب برای انجام کارهای پژوهشی معوقه

گروه دانشگاه: توصیه استاد دانشگاه قم به دانشجویان در ایام نوروز: نوروز فرصت بسیار خوبی است که دانشجویان به فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی بپردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا مودب، استاد دانشگاه قم در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا، پیرامون توصیه‌هایی به دانشجویان ویژه ایام تعطیلات نوروز عنوان کرد: ایام نوروز فرصت بسیار خوبی است که دانشجویان به فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی که در دوران تحصیلی و آموزشی نتوانسته‌اند آنها را کامل نمایند و یا به سرانجام مطلوب برسانند، بپردازند و آنها را به کمال برسانند.

نوروز فرصت مناسب انجام کارهای پژوهشی معوقه
وی افزود: به دانشجویان توصیه می‌کنیم در کنار مراسم بازدید عید و صله رحم، دیدار و تفقد از نیازمندان که همه اینها بخش مهمی از زندگی یک فرد مسلمان است، ۳۰ درصد از ایام تعطیلات خود را به مطالعات پیرامون رشته خودشان اختصاص دهند، در این زمینه می‌توانند مقاله‌هایی که نیاز است تکمیل کنند و یا در برخی درس‌ها که باید مطالعه عمیق داشته باشند، از فرصت تعطیلات نوروز استفاده کنند.
استاد دانشگاه قم ادامه داد: نیمسال دوم سال تحصیلی که متاسفانه تعطیلات بیشتر است و ترم کوتاه‌تر، ایام نوروز فرصت مناسبی برای جبران این قضیه است. زمانی که من در دوره دکتری و در دانشگاه تهران مشغول تحصیل و در آن ایام به نگارش رساله دکتری‌ام می‌پرداختم، عمدتا در روزهایی که کتابخانه‌ها باز بود به کتابخانه‌های شهر مراجعه می‌کردم، اما در ایام تعطیل بیشتر وقت من در منزل و در کتابخانه شخصی‌ام سپری می‌شد و از این کار لذت می‌بردم.
وی گفت: اکنون که به آن دوران فکر می‌کنم بسیار خوشحالم که در ایام تعطیلات به ویژه تعطیلات نوروز از این فرصت استفاده می‌کردم و این امر به پیشبرد اهداف تحصیلی من کمک می‌کرد.
captcha