برگزاری 84 عنوان فعالیت قرآنی در آموزش و پرروش استان قم در سال 95
کد خبر: 3585494
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

برگزاری 84 عنوان فعالیت قرآنی در آموزش و پرروش استان قم در سال 95

گروه فعالیت‎های قرآنی: مدیراداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان قم از برگزاری 84 عنوان برنامه علمی، فرهنگی، آموزشی و ترویجی در این اداره کل با حضور بیش از 100 هزار دانش آموز در سال 95 خبرداد.

جلال خدامحمدی در گفت وگو با خبرگزاری بین‏‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: آموزش و پرورش استان قم از جمله ادارات کلی است که فعالیت گسترده ‏ای در زمینه رشد مبانی قرآنی در سیستم کاری خود دنبال می‎کند.
وی افزود: امسال در زمینه قرآن، عترت و نماز فعالیت‎های مختلفی در سطح آموزش و پرورش قم انجام شد که در هر کدام از این حوزه‎ها بیش از 84 عنوان فعالیت انجام گرفت که در نوع خودجالب توجه است.
مدیر دفتر قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان قم اظهارکرد: در زمینه قرآن و خانواده، برنامه‎های مختلفی از سوی این اداره برگزار شد که از جمله آنها می‏ توان به برگزاری دوره ختم قرآن با تلاوت روزانه و با شرکت بیش از 40 هراز نفر اشاره کرد؛ این طرح یک طرح ملی بود که در 15 استان کشور و هشت کشور خارجی از سوی این اداره برگزار شد.
خدامحمدی بیان کرد: هدف اداره آموزش و پرورش استان قم از برگزاری این طرح بزرگ و بین‎المللی قرآنی تلاش در جهت رشد انس مردم با قرآن وبرنامه ریزی برای تلاوت روزانه قرآن در منازل و خانواده ‏ها بود.
وی گفت: برنامه دیگری که این اداره کل در سال گذشته نسبت به انجام آن اقدام کرد، برگزاری دوره حفظ موضوع قرآن کریم بود که این برنامه برای دومین سال متوالی برگزار شد؛ در این طرح کتابچه نوربارا در زمینه حفظ موضوعی قرآن کریم از سوی وزارت خانه در اختیار دانش آموزان قرار گرفت؛ خوشبختانه در این طرح نیز بیش از 40 هزار نفر حضور داشتند.
مدیر اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: از دیگر فعالیت‎های قرآنی این اداره در سال گذشته می‏ توان به فعال کردن 14 مرکز تخصصی دارالقرآن کریم که هر کدام برنامه‎های شاخص خود را برگزار کردند اشاره کرد.
وی گفت: حفظ ترتیبی قرآن کریم که با همکاری اداره کل اوقاف و امورخیریه استان در مراکز قرآنی و درالقرآن ها در حال برگزاری است از دیگر دوره‌هایی بود که در سال گذشته در استان قم کلید زده شد.
این کارشناس قرآنی آموزش و پرورش استان قم اظهارکرد: از دیگر برنامه‏‎های شاخص این اداره کل در سال گذشته می‏توان به برگزاری طرح ملی الگوی تلاوت اشاره کرد؛ امسال شش هزار و پانصد نفر در این طرح شرکت کردند که به این افراد نیز سی دی طرح الگوی تلاوت اعطا شد؛ در نهایت 9 نفر نیز انتخاب شدند و در شبکه قرآن به اجرای برنامه پرداختند.
وی گفت: در عرصه عترت نیز فعالیت‎های مختلفی در این اداره انجام شد که از جمله آنها می‏توان به برگزاری برنامه‎های ویژه محرم و صفر اشاره کرد که شاخص ترین آنها برنامه احلی من‏ العسل بود که با حضور 4هزار نفر دانش آموز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
خدامحمدی از برگزاری برنامه‏ های مهدوی و دفاع مقدس و طرح مصباح الهدی در سال گذشته در این اداره خبرداد وافزود: در طرح مصباح الهدی 4 هزار نفر دانش آموز و همکار فرهنگی در خصوص آشنایی هرچه بیشتر با شخصیت امام جواد(ع) و حضرت معصومه(س) آموزش دیدند و فعالیت‏ های فرهنگی و هنری از سوی این افراد در این خصوص ارایه شد.
وی تصریح کرد: جشنواره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به همت آموزش و پرورش استان قم برگزار شد و در این طرح هزاران دانش آموز مشارکت کردند.
وی افزود: این طرح با حضور 38 هزار دانش آموز برگزار شد و دانش آموزان فعالیت‎های علمی و هنری خود را در رشته‎های چون نقاشی و وبلاگ و دل نوشت و فضای مجازی و خاطرات حرم کریمه اهل بیت(ع) و مشهد و... را ارسال کردند.
مدیر دفتر قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: آثار ارسالی دانش آموزان گلچین شده است و بهترین آثار به وزارت آموزش و پرورش ارساله می‎شود و در نهایت برترین‎های کشور در این زمینه انتخاب می‎شوند.
خدامحمدی اظهارکرد: 600 نفر امامت جماعت و روحانی در آموزش و پرورش استان قم فعالیت دارند که البته این طلاب استخدام اداره نیستند و فعالیت‏‎های فرهنگی را در مدارس استان دنبال می‎کنند.
وی گفت: امسال بیش از 100 هزار نفر در مسابقه قرآنی آموزش و پرورش استان شرکت کردند که در چند سطح به رقابت پرداختند و پس از تعطیلات فروردین نیز مسابقات استانی برگزار خواهد شد.
captcha