دید و بازدید را مجازی نکنیم
کد خبر: 3585499
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

دید و بازدید را مجازی نکنیم

گروه شبکه‌های اجتماعی: فلسفه اصلی نوروز تجدید روابط عاطفی؛ پاک کردن کینه‌ها از دل؛ تداوم دوستی‌ها و محبت‌ها و تحکیم رشته‌های الفت بوده و است که هیچکدام از این فرآیندهای قابل انعکاس و انتقال در فضای مجازی نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با ورود اینترنت به زندگی روزمره ما بسیاری از روابط و ارتباطات ساده و اسان گردید. تبریک ایام و مناسبت‌ها؛ تسلیت‌ها؛ تولدهای خصوصی و ده‌ها بهانه دیگر فرصت‌هایی هستند که فضای مجازی عرصه مبادلات برای آنها گشته و می‌گردند، اما نوروز را باید از این محورها جدا ساخته و به طور ویژه به آن پرداخت.

غفلت فرهنگی ما باعث شد بسیاری از داشته‌های تاریخی و فرهنگی ما توسط بعضی از کشورهای دیگر ضبط گشته و بنام آنها ثبت جهانی گردید. از ملانصر الدین تا سه تار از ورزش باستانی تا مولوی و... از این جمله هستند و اینک نوروز نیز در لیست سرمایه‌های فرهنگی کشور آذربایجان و... قرار گرفته‌اند.

 بی‌توجهی به آداب و رسوم، بی رنگ شدن بزرگداشت‌ها و دلایل دیگری که سبب کمرنگ شدن جایگاه نوروز در جامعه ما گردیده است. بیاییم تصمیم بگیریم این یادگار گرانبها را عزیز بداریم و از دید و بازدیدهای اینترنتی به عالم واقعی حرکت کنیم. فلسفه اصلی نوروز تجدید روابط عاطفی؛ پاک کردن کینه‌ها از دل؛ تداوم دوستی‌ها و محبت‌ها و تحکیم رشته‌های الفت بوده و است که هیچکدام از این فرآیندهای قابل انعکاس و انتقال در فضای مجازی نیست.

مخصوصا دیدار بزرگترها همچون مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها که سرمایه‌های اصلی هر خاندان هستند و وجودشان خیر و برکت هر جامعه است را از دست ندهیم؛ چرا که آنها سنت‌ها و آداب و رسوم را عزیز می‌دارند و وارثان اصلی عاطفه اجتماعی هستند.
captcha