نور قرآن معجزه می‌كند/ سمیه و اصغر كاویانی تنها یك آرزوی دیگر دارند
کد خبر: 3585516
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶

نور قرآن معجزه می‌كند/ سمیه و اصغر كاویانی تنها یك آرزوی دیگر دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی: سمیه و اصغر كاویانی حافظان روشندل قرآن كریم معلول جسمی ـ حركتی به زعم خودشان در طی یكی دو سال اخیر به بركت قرآن كریم به بسیاری از آرزوهایشان رسیده‌اند اما تنها یك آرزوی دیگر برای آنان باقی مانده و آن زیارت حرم امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، قریب 2 سال پیش بود كه از طریق مؤسسه بیت‌الاحزان خبردار شدیم دو معلول جسمی ـ حركتی و روشندل اهتمام ویژه‌ای برای حفظ قرآن كریم دارند. سمیه و اصغر كاویانی خواهر و برادر اهل روستای پیرسبز بخش چنارشاهیجان شهر قائمیه شهرستان كازرون با همكاری و همراهی مسئولان این مؤسسه موفق به حفظ قرآن كریم شده‌اند.

باسواد شدن، آرزوی یك خواهر و برادر روشندل معلول جسمی ـ حركتی بود

پیش از این، اصغر جوان 32 ساله و سمیه بانوی 29 ساله به دلیل وضعیت جسمی حتی سواد خواندن نوشتن هم نداشتند به طوری كه در آخرین مصاحبه‌ای كه خبرگزاری ایكنا از این خواهر و برادر منتشر كرد، هر دو آنان آرزوی خود را یكی با سواد شدن و فرا گرفتن خط بریل و دیگری زیارت حرم امام رضا(ع) برشمرده بودند.

تجلیل از سمیه و اصغر كاویانی در همایش سفیران قرآنی

سرانجام بعد از گذشت قریب 2 سال در حاشیه مراسم تجلیل از سفیران قرآنی همایش ملی «ریحانةالنبی» كه در آن از 14 نابغه ملی و بین‌المللی قرآن كریم از جمله سمیه و اصغر كاویانی تجلیل به عمل آمد، دوباره با این خواهر و برادر روبه‌رو شدیم و از آنان درباره آخرین وضعیت حفظ قرآن كریم و همچنین آرزوهایشان جویا شدیم.

اصغر كاویانی در این باره به خبرنگار ایكنا گفت: به حمد الهی سال گذشته موفق به حفظ كل قرآن كریم شدم و در جشن فارغ‌التحفیظی حافظان كل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان نیز مشاركت داشتم.

وقتی كه نور قرآن، آرزوها را برآورده می‌كند/ سمیه و اصغر كاویانی تنها یك آرزوی دیگر دارند

وی با ابراز خرسندی از اینكه موفق به حفظ كل قرآن كریم شده است، افزود: من بسیار خوشحالم كه موفق به حفظ كل قرآن كریم شدم و به همین دلیل اكنون به سمت آموزش مفاهیم قرآن كریم روی آورده‌ام.

آرزوی باسواد شدن ما از اول تیرماه سال 96 به‌همت بیت‌الاحزان محقق خواهد شد

كاویانی با یادآوری آرزوی دو سال پیشش نیز گفت: آن زمان من آرزو داشتم كه با سواد شوم و خط بریل را فرا گیرم و امروز به حمد الهی این آرزوی من محقق شده است و به همت مسئولان بیت‌الاحزان قرار است از اول تیرماه سال 96 یك معلم نابینای قرآن به منزل ما بیاید و به من و خواهرم خط بریل را آموزش دهد.

اهتمام برای آموزش مفاهیم قرآن كریم

این حافظ كل قرآن كریم در بخش پایانی سخنانش باز هم آرزوهای خود را یادآور شد و گفت: پیش از این علاوه بر آرزوی باسواد شدن، آرزو داشتم كه به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوم، كه به حمد الهی به همت یكی از خیران، این آرزو نیز برآورده شد و هم اكنون آرزوی دیگرم این است كه كل مفاهیم قرآن را فراگیرم.

سمیه كاویانی نیز در این رابطه به خبرنگار ایكنا گفت: من هم‌اكنون حافظ 25 جزء قرآن كریم هستم و به یاری خدا در آینده نزدیك كل قرآن كریم را حفظ خواهم كرد.

وقتی كه نور قرآن، آرزوها را برآورده می‌كند/ سمیه و اصغر كاویانی تنها یك آرزوی دیگر دارند

وی در پاسخ به اینكه آیا به آرزوهایی كه 2 سال پیش داشته، رسیده است، گفت: بله تاكنون نور قرآن موجب برآورده شدن آرزوهای ما شده است به طوری كه قرار است كه از ابتدای تیرماه سال 96 با كمك خانم نجفی از مؤسسه بیت‌الاحزان خط بریل را فرابگیرم.

تنها آرزوی باقی مانده من، زیارت حرم امام حسین(ع) است

كاویانی، آرزوی دیگر خود را زیارت حرم امام حسین(ع) عنوان كرد و گفت: همان‌طور كه پیش از این آرزو داشتم تا قرآن را حفظ كنم، خط بریل را فرابگیرم، به زیارت امام رضا(ع) نائل شوم و به حمد الهی تمام این آرزوها برآورده شد هم اكنون نیز آرزو دارم كه به حرم امام حسین(ع) مشرف شوم.

این حافظ روشندل قرآن كریم در بخش پایانی سخنان خود بر این مسئله تأكید كرد كه بنا دارد بعد از حفظ كل قرآن كریم به سوی آموزش مفاهیم قرآن كریم نیز روی آورد و در این عرصه همانند برادرش گام بردارد.


captcha