اجرای طرح‎های استانی و ملی قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی قم
کد خبر: 3585531
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

اجرای طرح‎های استانی و ملی قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی قم

گروه فعالیت‏‌های قرآنی: مدیر دفتر قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی استان قم از برگزاری طرح‌های استانی و ملی در این دانشگاه از جمله طرح‏‎های آموزشی، پژوهشی و تربیتی در سال گذشته خبر داد.

سید محمد محمدی در گفت وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان قم در سال گذشته فعالیت‎های فراگیری را در عرصه استانی و ملی قرآنی به مرحله اجرا رساند.
وی افزود: از جمله فعالیت‎‏های سال گذشته دفتر قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی استان قم می‎‏توان به برگزاری دوره‎های آموزشی صوت و لحن و تجوید در گروه دانشجویی و کارمندی اشاره کرد که در این دوره‏ها، بیش از 70 دانشجو حضور پیدا کردند.
مدیر اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: برگزاری دوره تخصصی تفسیر و حفظ و صورت همچنین برگزاری دوره آموزشی و علمی مطالعات میان رشته‎ای قرآن و نظام سلامت از دیگر برنامه‏های این دانشگاه در سال گذشته به شمار می‎رود.
وی عنوان کرد: در این دوره آموزشی دانشجویان با روش‎های با الگو برداری از قرآن و الگوبرداری از آیاتی که مرتبط با سلامت است با توجه به ایده‎هایی که در این زمینه دارند به پژوهش دست می‎‏زنند و طی یک مدت با فراگیری روش‎ها اقدام به تنظیم طرح هایی نیز کردند که در عرصه ملی نیز مطرح شد.
محمدی بیان کرد: مرحله دانشجویی بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت در بخش آوایی در این دانشگاه و در سال گذشته برگزار شد که شامل رشته‏ های معارف قرآنی و سیره معصومین(ع) بود که زیررشته‎هایی چون حدیث اهل بیت(ع)، مفاهیم نهج البلاغه و حفظ موضوعی قرآن و ترجمه و مفاهیم و سیره معصومین و احکام و پرسمان را نیز شامل می‎شد.
وی از برگزاری جشنواره کتابخوانی و نقد کتاب در این دانشگاه در سال گذشته خبرداد و گفت: این رویداد فرهنگی در بخش پژوهشی مقاله نویسی طرح پژوهشی و ترجمه و تالیف کتاب و کانال شبکه‎های مجازی و شعر و داستان نویسی و فیلمنامه نویسی برگزار شد که اولین بخش آن 15 اسفند برگزار شد و 430 نفر نیز در آن ثبت نام کردند.
وی یادآور شد: یکی از برنامه‎های مستمری که توسط مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شده است، برگزاری طرح نسیم بهشتی است.
وی افزود: اولین دوره این طرح، با حضور 100 نفر برگزار شد که در این طرح تعدادی از دانشجویان و کارمندان به حفظ یک تا کل قرآن کریم توفیق یافتند.
مدیر مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: دومین دوره طرح نسیم بهشتی در روز 23 اسفندماه همراه با تجلیل از حاضران در این طرح و افرادی که موفق به حفظ آیات نورانی قرآن شده بودند برگزار شد.
وی گفت: در دومین دوره این طرح، 120 دانشجویی که موفق به حفظ اجزای مختلف قرآن شده بودند همراه با جوایزی، مورد تجلیل واقع شدند و گواهی‎نامه‎های خود را نیز دریافت کردند.
محمدی اظهار کرد: در مدت شش ماه از ابتدای این طرح، دانشجویانی از یک جزء حفظ توانستند به آمار سه تا پنج جزء برسند که بسیار جالب توجه بود؛ همچنین در این بین 12 دانشجو نیز 2 جزء از قرآن را حفظ کردند.
captcha