شعار سال؛ بیانگر دغدغه جدی رهبری در حوزه تولید و اشتغال
کد خبر: 3585544
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

شعار سال؛ بیانگر دغدغه جدی رهبری در حوزه تولید و اشتغال

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نشان‌دهنده دغدغه جدی مقام معظم رهبری در این بخش است، گفت: باید برای رفع مشکلات در حوزه اشتغال تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، در اولین خطبه‌های نماز جمعه شهر کاشمر در سال جدید در بخشی از سخنان خود با تبریک سال جدید، افزود: سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده، دغدغه ایشان در خصوص مسائل، مشکلات و معضلات مردم را نشان می‌دهد که قابل تأمل و بررسی است.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه موضوع بیکاری جوانها، گرانی، سختی معیشت و رکود اقتصاد از نوع تولید چیزی نیست که فقط بخواهیم مسئولیت آن را بر دوش یک دولت بیندازیم، افزود: در تمامی دولت‌ها این مشکلات بوده و مزمن و کهنه شده است.
وی با اعلام اینکه رشد اقتصادی مطالبه مقام معظم رهبری و مردم است، افزود: هیچ کاری به اندازه ایجاد اشتغال برای جوانان اهمیت ندارد.
وی با اشاره به اینکه جوانان تحصیل کرده بیکار بسیاری داریم که باید برای اشتغال آن‌ها فکر اساسی کرد، اظهار کرد: اگر بخواهیم تولید را فعال کنیم که نتیجه آن اشتغال جوانان می‌شود، باید جلوی واردات کالاهای خارجی که به صورت قاچاق وارد می‌شود را گرفت.
امام جمعه کاشمر با اعلام اینکه باید در راستای تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کوتاه کردن دست سودجویان، تشویق تولیدکنندگان موفق و کم کردن مالیات جهت جان گرفتن تولیدکنندگان تلاش کرد، گفت: بدون شک در بازاری که بیشتر لباس‌های آن خارجی است، تولید کننده داخلی جان نمی‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه برای برچیدن فسادهای اقتصادی باید قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی، انقلابی عمل کند در غیر اینصورت مشکلات باقی خواهد ماند، اظهار کرد: باید باید در راستای رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان تلاش کرد.
طباطبایی با اعلام اینکه نباید این قدر از کشورهای غربی تبعیت کرد و کالای آن‌ها را خرید، افزود: هر چند همه دولت‌ها تلاش‌های بسیاری کردند اما در خصوص ایجاد اشتغال موفق نبوده‌اند و به بخش تولید کمک خوبی نکرده‌اند.
سبک زندگی اسلامی بر سه اصل توحید، معاد و نبوت استوار است
خطیب جمعه کاشمر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوه سبک زندگی اسلامی که موضوع بسیار مهمی در تحکیم خانواده است، گفت: برای بررسی سبک زندگی اسلامی و شناخت وظایف خود، باید با جهان بینی توحیدی و اسلامی آشنا باشیم و ارتباط آن را با راه و روشی که در زندگی در پیش می‌گیریم به عنوان سبک زندگی اسلامی بدانیم.
وی با بیان اینکه جهان‌بینی توحیدی بر سه اصل استوار است، افزود: جهان‌بینی نگاه فرد به جهان هست که چگونه به وجود آمده و مبدا و مقصد آن کجا است. 
طباطبایی اصل اول جهان‌بینی توحیدی را اعتقاد به یکتایی خدا دانست و اظهار کرد: اصل دوم جهان‌بینی اعتقاد به اینکه خدا، رسولان و پیامبرانی را برای هدایت بشر فرستاده است.
وی با اعلام اینکه اصل سوم اصل معاد است یعنی اعتقاد به اینکه بعد از مرگ ما زنده می‌شویم و در پیشگاه خدا باید پاسخگوی آنچه انجام داده‌ایم باشیم، اظهار کرد: وقتی کسی اعتقاد به این اصل که بعد از مرگ زنده می‌شویم و باید جوابگو باشیم و اعتقاد به وجود پیامبر به عنوان هادیان بشر داشته باشد، خود را موظف می‌داند زندگی و رفتار و کردار خود را بر اساس فرامین الهی تنظیم کند.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه وقتی انسان به این اصول اعتقاد داشته باشد بایدها و نبایدهایی برای فرد به وجود می‌آید که باید آن‌ها را رعایت کند، افزود: براساس جهان بینی توحیدی رفتار و اعمال انسان مؤمن بر اساس این اصول تنظیم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ما به عنوان مسلمان اعتقاد به توحید و انبیاء و بازگشت به سوی خدا داریم، اظهار کرد: ما ملزم هستیم سبک زندگی خود را بر اساس این عقیده تنظیم کنیم.
طباطبایی با اعلام اینکه بخش زیادی از زندگی ما بر اساس ماهواره‌ها، جنبه اروپایی داشته و به‌گونه‌ای تقلید از آن‌ها است، افزود: به رغم اینکه ما مسلمان هستیم اما زندگی ما شباهتی به زندگی مسلمان واقعی ندارد.
captcha