افتتاح 3 طرح حوزه آب در سفر رئیس جمهور به کردستان
کد خبر: 3585568
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

افتتاح 3 طرح حوزه آب در سفر رئیس جمهور به کردستان

گروه سیاسی: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سه طرح شرکت آب منطقه‌ای کردستان، در سفر رئیس جمهور به استان کردستان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، اقبال شانظری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار کرد: سد چراغ ویس شهرستان سقز با حجم مخزن ۸۶ میلیون مترمکعب و با هدف تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان سقز، با اعتباری بالغ بر ۱۷۴ میلیارد تومان آبگیری خواهد شد.

وی افزود: خط انتقال آب شرب شهر سقز به طول ۲۶.۱ کیلومتر با ظرفیت انتقال ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه معادل ۳۳ میلیون متر مکعب در سال و با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان هم افتتاح می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به افتتاح شبکه آبیاری پایاب سد زیویه هم اشاره کردو یادآور شد: شبکه پایاب سد زیویه با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان با هدف ارتقای سیستم آبیاری سنتی به تحت فشار، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در زمینه علی باغداری، کشاورزی و صنایع وابسته، تامین آب کشاورزی به میزان ۱۲ میلیون مترمکعب در سال، جهت توسعه و بهبود اراضی کشاورزی پایین دست به میزان ۱۲۰۰ هکتار نیز در سفر رئیس جمهور به کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

captcha