تشرف یك میلیون و 100 هزار زائر نوروزی به بقاع متبركه فارس/ 26 هزار نفر اسكان یافتند
کد خبر: 3585589
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۷
حسینی به ایكنا خبر داد:

تشرف یك میلیون و 100 هزار زائر نوروزی به بقاع متبركه فارس/ 26 هزار نفر اسكان یافتند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس از تشرف یك میلیون و 100 هزار نفر از زائران نوروزی از اول تا 4 فروردین‌ماه به بقاع متبركه این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به حضور گسترده زائران نوروزی در این استان گفت: از اول تا 4 فروردین‌ماه جاری یك میلیون و یكصد هزار نفر به بقاع متبركه استان فارس مشرف شده‌اند.

وی با بیان اینكه در ایام نوروز مطابق روال هر سال طرح «آرامش بهاری» را در بقاع متبركه استان اجرا می‌كنیم، افزود:‌ امسال هفتمین سال اجرای این طرح است كه به حمد الهی هر ساله شاهد استقبال گسترده زائران نوروزی از این طرح بوده‌ایم ضمن اینكه تمام تلاش ما نیز طی این سال‌ها بر ارتقای كمی و كیفی طرح مذكور بوده است.

اجرای «آرامش بهاری»‌ در 460 نقطه فارس

حسینی با یادآوری اینكه این طرح در 460 مكان مذهبی استان فارس اعم از بقاع متبركه، حسینیه‌ها، مساجد، تكایا و غیره از تاریخ 28 اسفندماه تا 14 فروردین‌ماه اجرا می‌شود، گفت: همچنین در راستای اجرای این طرح امسال موفق به برپایی 30 خیمه معرفت دینی در نقاط مختلف استان فارس شده‌ایم.

اسكان 26 هزار زائر نوروزی در اماكن مذهبی فارس

معاون فرهنگی اوقاف فارس با تصریح اینكه علاوه بر این‌ها ما در بقاع متبركه و اماكن مذهبی استان خدمات مختلفی را برای رفاه حال زائران نوروزی ارائه می‌دهیم، گفت: طی چند روز اخیر به دلیل بارش رحمت الهی قریب 26 هزار نفر از زائران نوروزی را در حسینیه‌ها، زائرسراها و كمپ‌های خود اسكان دادیم.

هر شب بیش از 4 هزار نفر را اسكان می‌دهیم

وی ادامه داد: ما در طول این ایام تقریباً هر شبانه روز بیش از 4 هزار نفر از زائران و گردشگران نوروزی را در اماكن مذهبی استان فارس اسكان داده‌ایم كه این روند نیز تا پایان تعطیلات نوروزی همچنان ادامه خواهد داشت.

یادآور می‌شود، استان فارس با داشتن قریب یك هزار و 400 بقعه متبركه، بیشترین تعداد بقاع متبركه در كشور را داراست.

captcha