برپایی خیمه معرفت دینی در كاخ اردشیر بابكان دوره ساسانيان/ بازدید روزانه 1500 مسافر نوروزی
کد خبر: 3585590
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۷

برپایی خیمه معرفت دینی در كاخ اردشیر بابكان دوره ساسانيان/ بازدید روزانه 1500 مسافر نوروزی

گروه اجتماعی: به‌مناسبت ایام نوروز و اجرای طرح نوروزی «آرامش بهاری» در شهرستان فیروزآباد خیمه معرفت دینی مجاور کاخ اردشیر بابکان از ابتدای نوروز برپا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، احمد میری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه  فیروزآباد جمعه، 4 فروردین‌ماه از برپایی خیمه معرفت دینی در كاخ اردشیر بابكان این شهرستان خبر داد و گفت: همزمان با ایام نوروز و اجرای طرح نوروزی «آرامش بهاری» در این شهرستان در محل تاریخی کاخ اردشیر بابکان خیمه معرفت دینی با 3 غرفه برپا شده است.

وی افزود: این غرفه‌ها با موضوعات کودک و نوجوان، مشاوره وقف جدید و پاسخگویی به مسائل دینی و احکام دائر شده‌اند که پاسخ‌گوی تمام مسافرین نوروزی تا پایان تعطیلات هستند.

میری با بیان اینکه در این خیمه استقبال از غرفه کودک و نوجوان بسیار چشمگیر بوده است، افزود: در این خیمه معرفت برنامه‌های فرهنگی از جمله نقاشی، سرود و مسابقه توسط کودکان اجرا می‌شود که از اول تا 13 فروردین‌ماه برپا خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فیروزآباد همچنین به اجرای طرح «آرامش بهاری» در نقاط دیگر این شهرستان اشاره و اظهار كرد: در طی اجرای این طرح نیز در مسجد بین راهی امام علی(ع) واقع در ورودی شهرستان فیروزآباد، خدمات رفاهی نیز به زائران نوروزی ارائه می‌شود.

وی گفت: 20 امامزاده و بقعه متبرکه در این شهرستان مجری طرح آرامش بهاری هستند که امامزادگان سلطان پیرغیب و سید محمد(ع) از جمله امامزادگان شاخص این شهرستان هستند و در آن‌ها خدمات رفاهی از جمله برپایی ایستگاه صلواتی چای و آب جوش، حضور مستمر روحانیون و پاسخگویی به زائرین و اقامه نماز جماعت به زائران نوروزی ارائه می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزآباد در پایان گفت: در این ایام و طی بازدید ابراهیم استوار میمندی، فرماندار این شهرستان از امامزاده پیرغیب(ع) بنا شد تا یكصد میلیون ریال اعتبار جهت بازسازی این بقعه متبركه اختصاص یابد.

captcha