استقلال مالی زنان؛ شمشیری دو دم برای زندگی مشترک
کد خبر: 3585671
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
تمرین نوروزی خانواده‌ها؛

استقلال مالی زنان؛ شمشیری دو دم برای زندگی مشترک

گروه جامعه: اگر استقلال مالی زنان از سوی خودشان مدیریت نشود سبب بروز رفتارهای توهین‌آمیز و بروز سردی در مردان می‌شود، در صورتی که با مدیریت صحیح این امر می‌تواند به آرامش خانواده و همیاری و همدلی با همسر بیانجامد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در آخرین بسته خبری تمرین نوروزی برای خانواده‌ها به ارائه برخی نکات برای زوجین می‌پردازیم تا از فرصت تعطیلات برای تکرار این رفتارها و تبدیل آن به یک عادت در طول سال استفاده کنند.
نحوه رفتار با همسری که در خانه بوده است، بسیار مهم است پس سلام و احوالپرسی و خوشرویی و خسته نباشید گویی در برخورد اول و سپس کمک در حمل وسایلی که به همراه دارد نباید فراموش شود. همچنین اگر یکی از زوجین که در خانه بوده است از خبری خوش مطلع است باید به محض ورود طرف مقابل به خانه نسبت به بیان آن اقدام کنند تا روحیه‌ای مضاعف به همسر خود ببخشد. آرام کردن فرزندان و تهیه خوراک نیز در این زمینه مثمرثمر است.  
ورود به خانه از سوی زوجین اگرچه امری معمول است اما نباید مورد بی‌اعتنایی قرار گیرد چه بسا که ما بسیاری از همکاران خود را به صورت روزانه ملاقات می‌کنیم، اما از سلام و علیک کردن با آنان ابایی نداریم. همچنین هنگامی که یکی از زوجین از محیط کار به منزل بازگشته است باید مراعات وی را در سپردن وظایف جدید کرده و بیان گله و شکایت را به زمان دیگری بسپاریم.
هیچ یک از زوجین نباید بدون دلیل موجه دیر وقت از محیط کار به محیط خانه بروند اما در صورت بروز چنین پدیده‌ای نباید سبب بروز جنجال در خانواده و پیدایش افکار منفی شویم. بهتر است به جای پرورش تفکرات منفی علت ماجرا را با بیانی شیوا از همسر خود بپرسیم و فراموش نکنیم وقت شناسی می‌تواند سبب مدیریت بهتر خانواده شود.
مسلم است که بانوان در محیط خانه متحمل زحمات فراوانی هستند، اما هرگز نباید روی به سرکوفت زدن بیاوردند و یا زحمات همسر خود را در راه ارتقای روزی حلال کوچک بشمارند.
همچنین بانوان شاغل توانایی مالی خود را به رخ همسر خود نکشند؛ چرا که در حال حاضر به یکی از عوامل اصلی طلاق تبدیل شده است. اگر استقلال مالی زنان از سوی خودشان مدیریت نشود سبب بروز رفتارهای توهین‌آمیز و بروز سردی در مردان  می‌شود، در صورتی که با مدیریت صحیح این امر می‌تواند به آرامش خانواده و همیاری و همدلی با همسر بیانجامد.
زنان همواره از سکوت همسر خود در خانه در رنج و عذاب هستند و علت آن را نوعی دلخوری و یا عدم علاقه به خود می‌دانند. این حق طرف مقابل است که از علت سکوت وی آگاه شود، اما گاهی مردان مایل نیستند همسر خود را در مشکلات زندگی شریک و سبب آزردگی خاطر وی شوند، بنابر این سکوت می‌کنند و زنان نیز دچار اشتباه در برداشت از عملکرد همسر خود می‌شوند. در چنین شرایطی گفت‌و‌گو و پرسش معقولانه و شیوا می‌تواند راهکار مناسب‌تری نسبت به برداشت‌های غلط باشد.
در پایان از یاد نبریم اگر مایل به فعال‌تر کردن همسر خود در کارهای خانه هستیم باید به آن‌ها اعتماد به نفس ببخشیم و زحمات آنان را نادیده نگیریم و به آنان فرصت تمرین و یادگیری دهیم.
captcha