شورای توسعه قرآن مازندران آسیب‌شناسی شود
کد خبر: 3585704
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
مسئول دارالقرآن الکریم مازندران:

شورای توسعه قرآن مازندران آسیب‌شناسی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن الکریم مازندران گفت: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی مازندران نتوانسته در راستای تحقق فعالیت‌های سند چشم انداز قرآنی موثر واقع شود و این مسئله نیاز به آسیب شناسی جدی است.

سعید قربانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، گفت: فعالیت‌های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در سال‌های اخیر رشد چشمگیر داشته و مازندران در طی 10 سال اخیر رتبه اول فعالیت‌های قرآنی در کشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: این امر و تداوم آن مستلزم حمایت‌های جدی مسئولین فرهنگی استان است و این سطح فعالیت‌ها در استان بار مسئولیت ما را در حوزه مدیریت فضای قرآنی استان سنگین تر خواهد کرد.
مسئول دارالقرآن الکریم مازندران با اشاره به وجود بیش از 800 موسسه و خانه قرآن روستایی و شهری در استان، تصریح کرد: این تعداد موسسات و خانه‌های قرآنی یک ظرفیت بسیار بزرگ و اثرگذار در حوزه فعالیت‌های قرآنی و دینی است.
وی افزود: موسسات قرآن و خانه‌های شهری و روستایی قرآن کریم نمونه بارز اقتصاد مقاومتی و مصداق عینی توجه به ظرفیت درون و اتکا به نیروی انسانی داخلی است.
قربانی با انتقاد از عدم انسجام در برنامه‌‌های شورای توسعه استان و کم تحرکی در حوزه فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: این مسئله نیاز به آسیب شناسی جدی است و امیدواریم در سال جدید شورای توسعه نسبت به رفع این مشکل گام های جدی بردارد.
وی با اشاره به وجود ظرفیت عظیم انسانی و قرآنی در مازندران، افزود: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی مازندران نتوانسته  در راستای تحقق فعالیت‌های سند چشم انداز قرآنی موثر واقع شود و این مسئله نیاز به آسیب شناسی جدی است.
عضو شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی مازندران عنوان کرد: برگزاری دوره‌های مختلف و کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی قرآن کریم ویژه مربیان و فعالان قرآنی در استان با حضور اساتیدی چون استاد دکتر فعالی ، لطفی و استاد خدام الحسینی، برگزاری دوره‌های مختلف تربیت مربی قرآن کریم و ... از مهم ترین برنامه‌های سال گذشته و برنامه ریزی در جهت تقویت این برنامه‌های در سال جدید است.
وی افزود: 6 هزار فعال قرآنی در مازندران وجود دارد و طرح‌های مصباح الهدی و نورالهدی در سال جدید از دیگر برنامه های سال جاری است. 
شورای توسعه  قرآن مازندران آسیب‌شناسی شود
captcha