اقتصاد دانش‌بنیان تنها راه رهایی کشور از مشکلات مبتلابه اقتصاد کشور است
کد خبر: 3585711
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷

اقتصاد دانش‌بنیان تنها راه رهایی کشور از مشکلات مبتلابه اقتصاد کشور است

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه تاکیدات پیوسته و مداوم مقام معظم رهبری و دولتمردان بر اقتصاد دانش‌بنیان دلیلی روشن بر اهمیت این موضوع است، گفت: اقتصاد دانش بنیان یگانه راه رهایی کشور از مشکلات مبتلابه اقتصاد کشور است.

حسن رهایی، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان در گفت‌و‌گو با‌ خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، با اشاره به اینکه تاکیدات پیوسته و مداوم مقام معظم رهبری و دولتمردان بر اقتصاد دانش بنیان  دلیلی روشن بر اهمیت این موضوع است گفت: اقتصاد دانش بنیان یگانه راه رهایی کشور از مشکلات مبتلابه اقتصاد کشور است.
وی با اشاره به راه اندازی شرکت های دانش بنیان زیادی در کشور افزود: این شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های علمی کشور در یکی –دو دهه اخیر زیربنای مناسبی برای بهره گیری از علم در تحقق شعار امسال فراهم کرده است.
عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی استان سمنان اذعان کرد:با تلاش‌هایی که در سال‌هاي گذشته صورت گرفته بستر و زیرساخت لازم برای تحقق شعار امسال کاملا فراهم شده است.
رهایی با اشاره به اینکه در سال‌هاي گذشته گام های موثری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شده است گفت:  با توجه به ارتباط ماهوی شعار امسال با سال قبل، تحقق شعار امسال و عملی شدن آن بیش از هر زمان دیگری فراهم است.
وی با اشاره به چرایی تاکید مجدد مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی در سال جدید متذکر شد: تاکید معظم له بر این شعار محوری، نشان‌دهنده اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی و لزوم عملیاتی شدن و تداوم این رویکرد و جهت گیری اقتصادی در کشور است.
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک شعار مقطعی و گذرا نیست افزود: اقتصاد مقاومتی در واقع ریشه در اعتقادات و ارزش های دینی ما دارد و از این رو اقتصاد مقاومتی نه یک رویکرد و هدفگذاری گذرا و مقطعی که یک رویکرد همیشگی است.
رهایی با اشاره به مطرح بودن انقلاب اسلامی به عنوان یک الگوی جهانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی بعد از گذشت نزدیک به چهار دهه از عمر آن در همه حوزه های سیاسی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و حتی اقتصادی به آن درجه از پختگی و جامعیت رسیده که به عنوان یک الگوی تمام عیار در جهان امروز مورد توجه جدی قرار گیرد.
رهایی با بیان اینکه برخلاف توفیقات فرهنگی، سیاسی و علمی، انقلاب اسلامی به دلیل دشمنی‌های استکبار در حوزه‌های اقتصادی با مشکلاتی روبرو است افزود: عملیاتی شدن شعار امسال در ادامه شعار سال قبل، می تواند انقلاب اسلامی را در حوزه اقتصاد نیز به عنوان یک الگوی مورد وثوق در منطقه و جهان تبدیل کند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه همه بخش‌های جامعه باید برای عبور کشور از مشکلات اقتصادی به کمک حوزه اقتصاد بیایند افزود: مراکز علمی و دانشگاهی و تحقیق و پژوهش بیش از هر بخش دیگری می توانند به برون رفت کشور از این مشکلات کمک کنند.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه تولید و اشتغال از آخرین حلقه های روندی است که از سال قبل و با نامگذاری آن به عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل شروع شده افزود: با تمرکز بیشتر بر ایجاد فرصت های شغلی در سال 96 و بهبود کمی و کیفی تولید به عنوان محصول نهایی فرآیند اشتغال، عملا شاهد برون رفت و عبور کشور از یکی دیگر از گرنه هایی که نظام سلطه از طریق تحریم هایی که در سه دهه اخیر به ایران اسلامی تحمیل کرده خواهیم بود. ضمن اینکه با توجه به گام های موثری که در زمینه مردمی تر شدت اقتصاد و عملی شدن اصل 44 برداشته شده،کشور با باز کردن غل و زنجیر از پای اقتصاد، زمینه عبور از رکود و رسیدن به دوران رونق اقتصادی را فراهم خواهد کرد.
captcha