عشایر؛ بهترین جمع برای تحقق سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 3585721
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
حجت‌الاسلام رجبی بیان کرد:

عشایر؛ بهترین جمع برای تحقق سبک زندگی اسلامی

گروه جامعه: مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج عشایری کشور از کم توجهی مسئولان به جامعه عشایری انتقاد کرد و گفت: براساس نگاه ولایی باید قدر این ظرفیت و فرصت را بدانیم و در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم؛ چرا که عشایر بهترین بستر برای تحقق و ترویج سبک زندگی اسلامی هستند.

حجت الاسلام رجبی، مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج عشایری کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در سال 95 از برپایی حلقه‌های صالحین خبر داد و گفت: در این راستا چهار موضوع معرفت، بصیرت، مهارت و تربیت را محور فعالیت خود قرار داده‌ایم. در حلقه‌های قرآنی خاصی که برگزار می‌کنیم نیز بیش از هزار و 500 نفر عضو هستند که موفق به حفظ یک تا 20 جزء قرآن کریم شده‌اند.

وی از دیگر برنامه‌های فرهنگی و دینی بسیج عشایر را اعزام بیش از 700 طلبه به مناطق عشایری با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور ارائه تبلیغ دینی میان عشایرنشین‌ها دانست و گفت: در میان عشایر به شناسایی جوانانی که واجد شرایط برای حضور در حوزه‌های علمیه هستند پرداختیم اما این کار باید به صورت ریشه‌ای و اساسی صورت گیرد و عشایر خودشان بچه‌هایشان را تشویق به حضور در حوزه علمیه به منظور طلبه شدن کنند.

حجت‌الاسلام رجبی به شناسایی افراد فاخر در بین عشایر و معرفی آنان به جوانان به منظور الگوگیری اشاره و عنوان کرد: سردار سلیمانی از استان کرمان و آیت‌الله آدینه‌وند از استان لرستان از این دست از افراد هستند.

وی به شکل گیری حلقه‌های قرآنی در ایام تعطیلات نوروز ویژه عشایر اشاره و عنوان کرد: این حلقه‌ها به صورت مربی محور است و افراد با محوریت قرآن تربیت می‌شوند به نحوی که ابتدا به آموزش روخوانی و روانخوانی، تدبر در قرآن و حفظ و سپس عمل به قرآن کریم می‌پردازند.

حجت‌الاسلام رجبی از کم توجهی مسئولان به جامعه عشایری انتقاد کرد و گفت: تمام هزینه‌ها نباید به مناطق شهری اختصاص یابد بلکه براساس نگاه ولایی باید قدر این ظرفیت و فرصت را بدانیم و در این زمینه سرمایه گذاری کنیم؛ چرا که عشایر بهترین بستر برای تحقق و ترویج سبک زندگی اسلامی هستند.
captcha