فعالیت‎های قرآنی دانشگاه قم با توان‎افزایی و تنوع ادامه خواهد یافت
کد خبر: 3585756
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
اسدتاش:

فعالیت‎های قرآنی دانشگاه قم با توان‎افزایی و تنوع ادامه خواهد یافت

گروه فعالیت‎های قرآنی: مدیر اداره قرآن و عترت دانشگاه قم از برگزاری فعالیت‎های قرآنی در این دانشگاه در سال آینده در بخش‎های علمی و پژوهشی و ترویجی خبرداد.

محمدعلی اسدتاش در گفت وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: با توجه به اینکه اداره امورات مرتبط به فعالیت‎های قرآنی در دانشگاه‎ها نیازمند صرف وقت و هزینه‎های خاص خود است، باید از ظرفیت‎های بیرون از دانشگاه برای رتق و فتق امور استفاده کرد.
وی افزود: به همین مناسبت در دانشگاه قم سعی شده است که با ارتباط خوبی که با خیرین گرفته می‎شود این کار انجام شود و به همین منظور با کمک یکی از خیرین طرح‎های مختلفی در دانشگاه برگزار شد که از جمله آن می‎توان به برگزاری دوره تخصصی حفظ قرآن و تشویق و تجلیل از آنها و همچنین برگزاری کرسی‎های پاسخ به شبهات قرآنی با حضور اساتید اشاره کرد.
مدیر اداره قرآن و عترت دانشگاه قم بیان کرد: فعالیت‎های قرآنی این دانشگاه نیز از ابتدای فروردین ماه آغاز می‎شود که از جمله از آن می‎توان به آغاز برگزاری سی و نهمین دوره حفظ قرآن کریم اشاره کرد که کلاس‎های آموزشی آن از 18 فرودین آغاز می‎شود و تا هفته اول خردادماه ادامه خواهد یافت.
وی گفت: پس از آزمون نیز گواهی‎نامه ویژه شرکت کنندگان موفق این دوره صادر می‎شود؛ هم اینک نزدیک به بیست سال است که این دوره‎ها در دانشگاه قم در حال برگزاری است و شاید در حال حاضر 5 هزار نفر در این دوره‎ها شرکت کرده‎اند که تقریبا پنجاه درصد آنها موفق به دریافت گواهی‌نامه شده‎اند.
اسدتاش بیان کرد:اولین دوره تخصصی تربیت مربی ویژه استان قم در این دانشگاه برگزار می‎شود که تا کنون گروه‎های مختلفی از دانشگاه‎های استان قم در این دوره ثبت نام کرده‎اند.
وی گفت: در سال گذشته نیز برنامه‎های گوناگونی در حوزه قرآنی در دانشگاه قم برگزار شد که از جمله آنها می‎توان به برگزاری نشست اساتید دانشگاه قم در خصوص تدوین درسنامه‎های قرآنی در زمینه تدوین طرح نامه‎های قرآنی مربوط به نامه معاون وزیر علوم اشاره کرد.
مدیر اداره قرآن و عترت دانشگاه بیان کرد: از جمله برنامه‎های مستمر این دانشگاه می‌توان به برگزاری محفل قرآنی جلوه‎های نور اشاره کرد که هر هفته چهارشنبه‎ها پس از عصر در این دانشگاه برقرار شده است؛ در همین زمینه 28 فروردین نیز نشست تخصصی باستان شناسی داستان حضرت ابراهیم(ع) با حضور استاد بی آزار برگزار می‎شود.
وی گفت: برگزاری و استمرار دوره تخصصی حفظ قرآن کریم با حضور 35 نفر از علاقه‎مندان به حفظ قرآن که از سال گذشته مشغول به حفظ قرآن هستند؛ و همچنین ادامه روند برگزاری مسابقات قرآن در بخش‎های مختلف از دیگر فعالیت‎های سال جاری این دانشگاه در زمینه قرآن است.
اسدتاش بیان کرد: سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه قم در 6 بخش آوایی شامل رشته قرائت ترتیل و کتبی شامل حفظ  یک،پنج، ده، بیست جز و کل و سیره معصومین و ترجمه مفردات قرآن و زندگانی چهارده معصوم(ع) و تفسیر برگزار شد.
وی افزود: در  بخش ادبی و هنری و نرم افزاری نیز مسابقات برگزار شد که نتایج این مسابقات تا پایان اسفندماه پس از نظر داوران رسما اعلام می‏ شود و نفرات برگزیده به مرکز معرفی می‏ شوند.
مدیر دفتر قرآن و عترت دانشگاه قم بیان کرد: خوشبختانه امسال شاهد شرکت گسترده علاقه‏‎مندان به فرهنگ و معارف قرآنی بودیم؛ ثبت نام این مسابقات از بهمن ماه آغاز شد و جمعا 350 نفر در این مسابقه شرکت کردند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جویدراوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۰۸ - ۱۲:۲۸
0
0
سلام
سال نو مبارک
لطفا ۸ فروردین رو حذف کنید
captcha