اقامت 92 هزار گردشگر در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3585769
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
آبدار خبر داد:

اقامت 92 هزار گردشگر در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از اقامت بیش از 92 هزار گردشگر از آغاز سفرهای نوروزی تا روز پنجم فروردین ماه در مراکز اقامتی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، مرتضی آبدار، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، از اقامت بیش از 92 هزار گردشگر از آغاز سفرهای نوروزی تا روز پنجم فروردین ماه در مراکز اقامتی استان خبر داد و گفت: نوروز امسال میزان سفر و اقامت گردشگران نوروزی در این استان افزایش چشمگیری داشته است.
وی، با اشاره به افزایش 17 درصدی بازدید گردشگران نوروزی از موزه‌های این استان  افزود: در طول ایام نوروز بازدید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی استان با استقبال چشم‌گیری روبرو شده است به طوری که  63هزار و 767 بازدید از موزه‌های تحت نظارتی میراث فرهنگی استان، ثبت شده است،
آبدار، گفت : کلیسای سنت استپانوس، موزه قاجار و موزه آذربایجان همچنان در صدر پر بازدید ترین اماکن تاریخی و موزه های استان قرار دارد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: کلیسای سنت استپانوس با 13 هزار و392 نفر بازدید بیشترین آمار بازدید را تا روز پنجم فروردین به خود اختصاص داده است و همچنین موزه قاجار با 6 هزار و 168 نفر بازدید، در دو روز گذشته با افزایش بازدیدکنندگان خود رتبه خود را ارتقا داده و دومین مکان پر بازدید اعلام شده است.
وی افزود : طبق آمار در مجموع از اماکن تاریخی، فرهنگی، تفریحی، طبیعی و توریستی استان 498 هزار و 815 نفر بازدید کرده‌اند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  آذربایجان‌شرقی، گفت: آمار تردد در محورهای مواصلاتی استان نیز  پنج میلیون و 920 هزار و 139 خودرو ثبت شده که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.
captcha