قرآن در متن زندگی قرار گیرد
کد خبر: 3585778
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

قرآن در متن زندگی قرار گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مهد قرآن هریس، تأکید کرد: قرآن باید در متن و نه در حاشیه زندگی باشد؛ قرآن دستورالعمل یک زندگی سعادتمندانه و در یک کلام قرآن کتاب زندگی است.

خدیجه جعفری، مدیر مهد قرآن هریس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، قرآن را کتابی برای انتخاب بهترین زندگی دانست و ادامه داد: قرآن کتابی است برای انتخاب بهترین زندگی که سعادت جاودانه درپرتو آن تحقق می‌یابد، قرآن در مورد چگونه زیستن است و چگونگی رفتار را با خداوند و انسان‌های دیگر به خوبی تعیین نموده است.

وی ضمن اشاره به عوامل دخیل در مهجوریت قرآن افزود: عدم شناخت مردم از معارف قرآن را می‌توانیم مهم‌ترین عامل در مهجوریت قرآن بدانیم.

مدیر مهد قرآن شهرستان هریس یادآور شد: اگر توجه کنيم در می‌يابيم که امروزه مشکل اساسی جامعه اسلامی و مسلمانان در استفاده و عمل به فهم نادرست و ناقص از قرآن و در نتيجه عدم شناخت راه و روش صحيح در فهم قرآن و منطبق نبودن آن بر اهداف نزول و مقاصد قرآن کريم است.

وی افزود: برای ارتقای بيشتر آثار ارزشمند قرآنی در جامعه، مردم بايد با هدف توسعه فعاليت‌هاي قرآنی تلاش کنند.

جعفری با اشاره به لزوم قرار داشتن قرآن در متن زندگی تاکید کرد: قرآن باید در متن و نه در حاشیه زندگی باشد؛ قرآن دستورالعمل یک زندگی سعادتمندانه و در یک کلام قرآن کتاب زندگی است و اگر در جامعه به طور گسترده به فرامین قرآنی عمل شود بدون شک خیلی از مشکلات حل خواهد شد.
captcha