آمادگی 24 مسجد کبودرآهنگ جهت برگزاری مراسم اعتکاف
کد خبر: 3585860
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

آمادگی 24 مسجد کبودرآهنگ جهت برگزاری مراسم اعتکاف

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره تبلیغات اسلامی کبودرآهنگ گفت: بیش از 24 مسجد شهرستان کبودرآهنگ جهت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف آمادگی دارند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ حجت‌الاسلام حسین علی قمری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کبودرآهنگ پیرامون برنامه‌های ستاد اعتکاف گفت: با تمهیدات انجام شده امیدواریم امسال بیش از ۲۰۰۰ نفر در کبودر‌آهنگ معتکف شوند که ۱۴ مسجد شهری و روستایی برای اجرای این مراسم در این شهرستان نظر گرفته شده است.
وی تأکید کرد: اعتکاف یکی از مسائل فرهنگی ناب دین اسلام است که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ،ما باید با کمک همدیگر یک برنامه کامل و جامع برای اجرای هرچه بهتر مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان تنظیم کنیم.
قمری‌نیا عنوان کرد: قشر جوان برای خودسازی، خلوت گزینی و ارتباط گیری با پروردگار خویش حداقل سه روز معتکف می‌شود و ما باید با برنامه ریزی، زمینه های این ارتباط با خدا را فراهم کنیم.
این مقام مسئول از پیگیری جهت برگزاری مراسم اعتکاف برای اولین بار در تعداد 10 مسجد روستای شهرستان توسط کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کبودرآهنگ خبر داد و گفت: با پایه‌گذاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی می‌توان نقش مؤثری در برگزاری آئین معنوی اعتکاف ایفا کرد.
وی تصریح کرد: بها دادن به پدیده‌هایی همچون اعتکاف، پاسخی مثبت و مشروع به این نیاز مذهبی و بنیادین نسل جوان و جامعه است.
captcha