طرح آرامش بهاری فرصتی مناسب برای بصیرت‌افزایی در جامعه است
کد خبر: 3585899
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

طرح آرامش بهاری فرصتی مناسب برای بصیرت‌افزایی در جامعه است

گروه اجتماعی: مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: طرح آرامش بهاری فرصتی مناسب برای بصیرت‌افزایی در جامعه است .

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری نوروز 96 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر اوحدی با اشاره به اجرای این طرح با محوریت بقاع متبرکه در قم و حضور مبلغان روحانی در غرفه‌های مختلف خیمه‌های معرفت مرتبط با این طرح اظهار کرد: طرح آرامش بهاری ایده بسیار خوبی برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.
وی افزود: باید از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی از جمله بقاع متبرکه استفاده و در راستای بصیرت‌افزایی به اقشار گوناگون تلاش کرد زیرا جامعه با القائات و شبهه‌افکنی‌های فراوان از سوی بیگانگان روبروست.
مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه چه بهتر که از فرصت تعطیلات نوروزی و با محوریت بقاع متبرکه برای اجرای طرحی فرهنگی استفاده شود گفت: در این روزها بسیاری از مردم در بقاع متبرکه حضور می‌یابند و فرهنگ‌سازی دینی با استفاده از این ظرفیت اهمیت زیادی دارد.
وی ادامه داد: پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی توسط روحانیون متخصص و کارشناس در خیمه‌های معرفت، بر اهمیت طرح آرامش بهاری افزوده است.
اوحدی بیان کرد: روحانیون و کارشناسان دینی حاضر در خیمه‌های معرفت باید دوره‌های لازم را گذرانده و تجربه خوبی در تفهیم مطالب به مخاطبان داشته باشند ضمن اینکه لازم است به چالش‌های فرهنگی و اعتقادی موجود آگاه باشند و مطابق با سطح فکری مخاطبان با آنها به گفت‌وگو بنشینند.
مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: خیمه‌های معرفت باید به گونه‌ای اداره شوند که تاثیرگذاری آنها تا مدت‌ها بر روی مخاطبان دیده شود و برای این منظور، افزودن بر جذابیت‌های معرفتی برنامه‌ها همراه با شیوه‌های جذاب و نوین و عمق‌بخشی به مطالب ارائه شده مثمر ثمر خواهد بود.
captcha