اسکان 7 هزار گردشگر نوروزی در بقاع متبرکه ناحیه 2 شهرستان قم
کد خبر: 3585909
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶

اسکان 7 هزار گردشگر نوروزی در بقاع متبرکه ناحیه 2 شهرستان قم

گروه فرهنگی: مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم از اسکان موقت 7 هزار گردشگر نوروزی در بقاع متبرکه این ناحیه تا پایان چهارمین روز فروردین ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری نوروز 96 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، محمد شکری با اشاره به عملکرد اداره اوقاف ناحیه دو اوقاف شهرستان قم در قالب این طرح اظهار کرد: از 26 اسفند سال گذشته تا پایان چهارمین روز فروردین ماه، طی این مدت بیش از 7 هزار نفر زائر نوروزی در چهار بقعه متبرکه ناحیه دو اسکان یافتند.
وی افزود: در یکی از بقاع متبرکه نماز جماعت صبح اقامه می‌شود که تاکنون 1500 نفر در آن شرکت کرده‌اند همچنین تعداد نمازگزاران در مدت یاد شده در نمازهای جماعت مغرب و عشاء، بیش از 35 هزار نفر بوده است.
مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم عنوان کرد: طی مدت مذکور یعنی از آغاز طرح آرامش بهاری تا پایان روز چهارم فروردین، 25 هزار نفر از زائران و مسافران نوروزی به خیمه‌های معرفت برپا شده در بقاع متبرکه شاخص این ناحیه مراجعه کرده‌اند.
وی ادامه داد: در همین مدت تعداد مراجعه‌کنندگان به ایستگاه‌های صلواتی هم حدود 50 هزار نفر بوده است.
شکری با اشاره به برگزاری مراسم دعا و نیایش و مراسم مذهبی در بقاع متبرکه ناحیه دو اوقاف شهرستان قم بیان کرد: بر اساس آمار موجود بیش از 25 هزار نفر در این مراسم شرکت کرده‌اند.
captcha