«خانواده قرآنی»؛ شعار امسال اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان
کد خبر: 3585920
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶

«خانواده قرآنی»؛ شعار امسال اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان با اشاره به نام‌گذاری شعار سال به «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، گفت: شعاری که برای امسال در اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی ـ مردمی لرستان انتخاب شده است «خانواده قرآنی» است و نگاه ما در این سال حول محور خانواده بزرگ قرآنی اعم‌از قاریان، حافطان، اساتید و مربیان قرآنی است.

حجت‌الاسلام مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به نام‌گذاری شعار سال به «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، گفت: بر این اساس اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان نیز از سال 94 تاکنون متناسب با شعار سال یک نام‌گذاری و شعار قرآنی دارد که برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی آن سال بر پایه آن شعار قرآنی تدوین و اجرا می‌شود.
وی افزود: سال ۹۴ که به نام «هم‌دلی و هم‌زبانی مردم و مسئولان» نام‌گذاری شده بود شعار قرآنی اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی ـ مردمی لرستان نیز «گلستان قرآن» نام‌گذاری شد و شعار قرآنی اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان در سال ۹۵ با توجه به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» «جهاد قرآنی» نام گرفت.
امیدیان اضافه کرد: در سال جهاد قرآنی با حرکت‌های جهادی دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی شاهد برگزاری یادواره «آیه‌های استقامت» ویژه شهدای قرآنی بودیم. همچنین سامانه آموزشی مساق هم طی این سال راه‌اندازی شد که در حال حاضر هشت هزار صفحه از اطلاعات مربوط به فعالان قرآنی، قاریان، حافطان، اساتید و مربیان قرآنی و همچنین اطلاعات مربوط به مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان در این سامانه موجود است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی ـ مردمی لرستان با بیان این‌که نگاه رهبر معظم انقلاب در شعار امسال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نگاه به درون و ظرفیت‌های داخلی و داشته‌ها و ظرفیت‌های داخلی است، اظهار کرد: در این راستا باید از ظرفیت‌های موجود در زمینه قرآن اعم‌از قاریان، حافظان، اساتید، مربیان و تشکل‌های قرآنی بهره برد.
وی ادامه داد: شعاری که برای امسال در اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی ـ مردمی لرستان انتخاب شده است «خانواده قرآنی» است و نگاه ما در این سال حول محور خانواده بزرگ قرآنی اعم‌از قاریان، حافطان، اساتید و مربیان قرآنی است.
امیدیان به آیه ششم از سوره تحریم با این مضمون «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلَائِكَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا يَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ؛ اى كسانى‌كه ايمان آورده‌ايد خودتان و كسانتان را از آتشى كه سوخت آن مردم و نگه است‏ حفظ كنيد بر آن [آتش] فرشتگانى خشن [و] سختگير [گمارده شده] اند از آنچه خدا به آنان دستور داده سرپيچى نمی‌‏كنند و آنچه را كه مامورند انجام می‌‏دهند» اشاره کرد و گفت: در سال خانواده قرآنی باید بحث تولید و اشتغال در حوزه قرآن و خانواده مورد توجه ویژه قرار بگیرد و تمام توان خود در استفاده از ظرفیت‌ها، توان و داشته‌های قرآنی به کار بگیریم.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی ـ مردمی لرستان با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت نیروی انسانی حوزه قرآن، اضافه کرد: نگاه ما در بحث قرآن باید نگاه به خانواده و ترویج سبک زندگی قرآنی باشد و در طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی مبحث خانواده قرآنی مورد توجه باشد.
captcha