اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد غیرشکننده است
کد خبر: 3586067
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد غیرشکننده است

گروه سیاست و اقتصاد: عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد غیرشکننده و در عین حال پاسخگو در زمینه‌های مختلف است.

صمدبهروز. استادیار دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: افزایش تولید یکی از راه‌های مقاوم سازی اقتصاد محسوب می‌شود.

وی، افزود: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد غیرشکننده و در عین حال پاسخگو در زمینه‌های مختلف است.

 وی خاطرنشان کرد: مسئولان کشور باید فکری به حال بهبود شاخص‌های فضای کسب‌وکار در کشور کنند تا با گشایش در فضای کسب‌وکار و بهبود وضعیت تولید ملی شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

بهروز با اشاره به پیامدهای حجم واردات ادامه داد: یکی از مهم ترین پیامدهای افزایش حجم واردات در دو سال گذشته کاهش میزان تولید داخلی و به دنبال آن بالارفتن آمار بیکاری به ویژه در حوزه‌ تولید بوده است.

این استاد دانشگاه جوانان ایرانی را سرشار از نیرو دانست و افزود: جوانان ایرانی را سرشار از ایده و نیرو می دانند و در این میان دولت می تواند با حمایت از جوانان دانش آموخته کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نقشی پُررنگ داشته باشد.

بهروز بااشاره به مهم ترین اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: افزایش کارایی نظام اقتصادی کشور، توسعه مهارت، دانش و انگیزه نیروی کار، کاهش سطح بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار، کاهش وابستگی شدید بودجه سالانه کشور به درآمدهای حاصل از فروش نفت خام و فرهنگ سازی اولویت تولید بر واردات و خرید کالای داخلی از مهم ترین اهداف اقتصاد مقاومتی تلقی می‌شوند.

 

captcha